5 ویژگی برترین دوره آموزش تحلیل تکنیکال

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرگزاری خبرنگاران- برترین روش یادگیریتحلیل تکنیکالشرکت در یکدورهآموزشی حضوری یا آنلاین است تا به یاری آن بتوانید در مدت زمان بسیار کوتاهی تحلیل تکنیکال را به درستی آموزش ببینید. بعلاوه برای یادگیری تحلیل تکنیکال روش های مختلفی از جمله مطالعه کتاب های آموزشی ، مشاهده ویدیوهای آموزشی که به صورت پراکنده در سرویس های اشتراک ویدیو منتشر شده و یا جستجو در سایت های مختلف وجود دارد. اما در میان اینهمه دوره آموزشی، برترین دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی را چگونه انتخاب کنیم تا در زمان و هزینه های آموزشی خود صرفه جویی کنیم؟

5 ویژگی برترین دوره آموزش تحلیل تکنیکال

برترین دوره تحلیل تکنیکال چه ویژگی هایی دارد ؟

1- توجه به فرآیند آموزش

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، فرآیند آموزشی است. یعنی نقطه آغاز و خاتمه آموزش تحلیل تکنیکال برای شما کجا خواهد بود. این موضوع برای هر فردی فرق دارد. باید بدانید که هدف شما از یادگیری تحلیل تکنیکال چیست؟ در صورتی که می خواهید تحلیل گر شوید جهت شما با فردی که می خواهد معامله گری نمایند متفاوت خواهد بود. مثلا افرادی که در پی سرمایه گذاری بلندمدت یا میان مدت در بورس هستند، روش های پیش بینی روندهای اصلی قیمت مانند علم الیوت برای آن ها در اولویت خواهد بود. اما افرادی که قصد معامله گری در بازارهای پرنوسانی مانند ارزهای دیجیتال یا فارکس را دارند، بهتر است از روشهایی که سادگی بیشتری دارند استفاده نمایند. مثلا ترکیب پرایس اکشن و اندیکاتورها برای بازارهای پرنوسان گزینه مناسبی خواهد بود .

2- شیوه تدریس تحلیل تکنیکال

همه ما از دوران تحصیل خود، معلم ها یا اساتیدی را به یاد داریم که معتقدیم بسیار خوب تدریس می کردند و مطالبی که ارائه می کردند را یاد می گرفتیم. از آنجایی که تحلیل تکنیکال برای افرادی که می خواهند به تازگی آغاز نمایند بسیار پیچیده و سخت به نظر می رسد. به همین علت ضروری است تا علاوه بر یک فرآیند آموزشی صحیح، مدرس از تسلط کافی و قدرت بیان آموزشی مناسبی برخوردار باشد. به عبارت دیگر، مدرس دوره تحلیل تکنیکال باید مطالب پیچیده را ساده سازی کند و بعلاوه به زبان ساده به دانشپذیران ارائه کند .

3- جامعیت محتوای آموزشی

دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی زیر ساخت آموزشی دانشپذیر را شکل می دهد. یعنی فرد یادگیرنده را در مرحله ای از دانش تحلیل تکنیکال قرار می دهد که به راحتی می تواند شاخه های تخصصی تحلیل تکنیکال مانند علمالگوهای هارمونیک، امواج الیوت ، پرایس اکشن و دیگر شاخه های اصلی را بیاموزد. لذا چینش دروس دوره مقدماتی بسیار مهم است و باید پیش نیازهای سطوح بالاتر تحلیل تکنیکال را به شما آموزش دهد. اما با توجه به گستردگی تحلیل تکنیکال، نکته بسیار مهم این است که فقط مطالب کاربردی ارائه شده باشد. یعنی به همان میزان که جامعیت محتوای آموزشی مهم است، حذف بعضی مطالب و آموزش ندادن آن ها به افرادی که تازه آغاز به یادگیری تحلیل تکنیکال می نمایند یک هنر است .

4- توجه به نیازهای آموزشی دانشپذیران

ارزیابی و برطرف اشکال، حلقه مفقوده بسیاری از دوره های آموزشی تحلیل تکنیکال هستند که حتی خود را برترین معرفی می نمایند. گاهی اوقات ضعف در ارزیابی یا برطرف اشکال به علت عدم تسلط مدرس به محتوایی است که ارائه می نماید و گاهی اوقات به علت اولویت قرار دادن بحث تجاری آموزش. بعلاوه عدم آشنایی فعالین این حوزه با استانداردهای شیوه ارائه مطلب، تکنولوژی های آموزشی و استانداردهای تدریس باعث می گردد تا افرادی که در دوره های غیر استاندارد شرکت می نمایند، وقت و سرمایه خود را هدر دهند .

5- حقیقت گویی

به علت جذابیتی که بازارهای اقتصادی برای کسب عایدی دارند، بازار بسیار گسترده ای در صنعت آموزش اقتصادی نیز ایجاد شده که به جرأت می توان ادعا کرد بیش از 90 درصد محتوایی که در این صنعت به خصوص در حوزه معامله گری در بازارهای اقتصادی که در ایران ارائه می گردد کارا نیست و دانشپذیران را در جهت صحیح تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای قرار نمی دهند .

آن ها واقعیت های فعالیت در بازارهای اقتصادی از چشمان شما را پنهان می نمایند تا در فرآیند تجاری آموزش قرار بگیرید و در سرانجام با انبوهی از دانش تحلیل تکنیکال که کارایی ندارند تنها خواهید ماند .

برترین دوره آموزش تحلیل تکنیکال کدام است ؟

شما در این مقاله با پارامترهایی که باید برای ارزیابی دوره های آموزشی به آن ها توجه کنید آشنا شدید و حالا خودتان می توانید در خصوص دوره هایی که در ایران برگزار می شوند قضاوت کنید. در میان دوره های مختلفی که آنالیز می کنید،دوره تحلیل تکنیکالمقدماتی اینوست یار که با هدف تربیت معامله گر ایجاد شده است را آنالیز کنید. شرکت در این دوره فعلا رایگان است و قطعا نظر شما را جلب خواهد نمود .

منبع: خبرگزاری آریا

به "5 ویژگی برترین دوره آموزش تحلیل تکنیکال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی برترین دوره آموزش تحلیل تکنیکال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید