2 برابر شدن فراوری نوشت افزار ایرانی، اسلامی

به گزارش انجمن آقای شرفی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقرار دو دفتر نو مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار در ساختار نو وزارت صمت، گفت: در مجموعه وزارت صمت با همه قوا از صنعت نوشت افزار ایرانی- اسلامی حمایت خواهیم کرد.

2 برابر شدن فراوری نوشت افزار ایرانی، اسلامی

به گزارش گروه مالی انجمن آقای شرفی، سید رضا فاطمی امین در آیین پاسداشت 10 سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی با بیان این مطلب، اضافه نمود: صنایع خلاق با فکر، ایده و فکر مرتبط است و اگر در صنایع غذایی، لوازم خانگی و ساختمان به پیشرفت های خوبی رسیدیم در حوزه صنایع فرهنگی نیز باید این پیشرفت ها را داشته باشیم.

پیشبرد اهداف فرهنگی با سازوکار های مالی

وی با تاکید بر اینکه به شدت نگران حوزه فرهنگ هستم و فرهنگ دغدغه من است، توضیح داد: وقتی از صنایع خلاق نام می بریم، یعنی اهداف فرهنگی را باید با ساز و کار های مالی جلو ببریم.

2 برابر شدن فراوری نوشت افزار ایرانی- اسلامی

وزیر صنعت، معدن و تجارت، 10 سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی را نشانگر اهمیت این موضوع دانست و بیان داشت: حرکتی غیر دولتی به وسیله کسب و کار های دغدغه مند این حوزه شکل گرفته که قابل تقدیر است، 15 درصد کاراکتر های نوشت افزار اکنون ایرانی- اسلامی هستند، فراوری نوشت افزار این حوزه 2 برابر شده و 100 کسب و کار وارد این فضا شدند که پنج هزار محصول فراوری می نمایند و این مسائل قابل افتخار است.

راه اندازی 2 دفتر مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار در ساختار تازه وزارت صمت

فاطمی امین با بیان اینکه به توسعه صنایع خلاق و نوشت افزار اهتمام ویژه دارم، افزود: در ساختار تازه وزارت صمت دو دفتر مرتبط با حوزه صنایع خلاق و نوشت افزار راه اندازی کردیم که یکی دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار و دیگری دفتر صنایع خلاق و ورزشی است.

وی، این اصلاح ساختار را دارای چند پیغام مهم دانست و گفت: یکی از پیغام های این اصلاح ساختار اهمیت موضوعاتی است که در ساختار تازه به آن ها پرداخته می گردد و موضوع دوم، پیگیری امور با شدت و مسوولیت بیشتر در قالب این بازآفرینی و ساختار تازه است.

ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب از اقدامات اجرا شده در حوزه نوشت افزار ایرانی- اسلامی

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این حوزه، گفت: ایشان از اقدامات اجرا شده در حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی ابراز خرسندی نموده اند که جای بسی امیدواری برای تداوم فعالیت ها با قدرت بیشتر است.

فاطمی امین در انتها تاکید نمود: ما نیز در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، همه توان خود را در فراوری و صادرات شایسته این حوزه انجام خواهیم داد و تمام قد در حمایت از این صنعت کوشش می کنیم.

آیین پاسداشت 10 سالگی جریان نوشت افزار ایرانی- اسلامی با حضور محسن رضایی معاون مالی رییس جمهوری، بهادر جهرمی سخنگوی دولت و وزیر صمت در کنار فعالان عرصه نوشت افزار ایرانی اسلامی در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه تهران) برگزار گردید.

در این آیین از پیغام رهبر معظم انقلاب به فعالان صنعت نوشت افزار ایرانی- اسلامی به وسیله وزیر صمت و همسر شهید احمدی روشن رونمایی شد.

در انتها مراسم نیز از فعالان برتر این حوزه در بخش های مختلف طراحی، ایده پردازی، ساخت، فراوری، چاپ و ... تجلیل و تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "2 برابر شدن فراوری نوشت افزار ایرانی، اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 برابر شدن فراوری نوشت افزار ایرانی، اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید