گودال 50 متری در جاده چالوس! ، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بازگشت به حالت عادی

به گزارش انجمن آقای شرفی، معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه یک گودال 50 متری در جاده چالوس ایجاد شده که با پر کردن آن، ظرف یک هفته ترافیک چالوس برقرار می گردد؛ گفت که ایمن سازی دقیق و اساسی این منطقه برای بازگشت به حالت قبلی، به بیش از 1000 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

گودال 50 متری در جاده چالوس! ، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بازگشت به حالت عادی

به گزارش ایسنا، رضا اکبری درباره شرایط جاده چالوس پس از سیل شرح داد: بارش بعدازظهر روز پنج شنبه خسارت زیادی به محور چالوس وارد نموده؛ در این بارش که در 15 سال گذشته سابقه نداشته است، در چند کیلومتری پایین دست و بالادست سد کرج در حدود هشت نقطه از محور چالوس، گل و لای و سنگ از کوه به پایین جاده سرازیر شد تا جایی که ارتفاع گل ولای به بیش از دو متر می رسید. خودرو هایی که در این محدوده در سطح جاده مانده بودند، در زمان بارندگی متوقف شدند و شب پنجشنبه گرفتار شدند؛ البته بعضی از مسافران همان زمان جابه جا شدند.

وی ادامه داد: از صبح روز آدینه کار آزادسازی خودرو ها به صورت جدی تر دنبال شد و حدود 12 دستگاه ماشین آلات راهسازی آغاز به بازگشایی یک معبر قابل عبور برای خودرو ها کردند که تا بعدازظهر روز آدینه، تمام خودرو هایی که رانندگانشان حضور داشتند، از محدوده خارج شدند؛ البته تعدادی خودرو مانده بود که رانندگانشان محل را ترک نموده بودند که این ها هم تعدادی روز شنبه به محل بازگشتند و خودروهایشان را خارج کردند؛ بنابراین گرفتاری برای کسی پیش نیامد.

جاده چالوس حدود یک هفته تا 10 روز بسته خواهد بود

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درباره زمان بازگشایی چالوس شرح داد: به علت اینکه جاده چالوس در محدوده خوزنکلا، به طور کامل قطع شده و 50 متر از جاده شکسته شده و فرو ریخته و گودال عمیقی ایجاد شده است، بنابراین جاده چالوس حدود یک هفته تا 10 روز بسته خواهد بود.

اکبری با بیان اینکه سازمان راهداری در حال حاضر کار پر کردن چاله را آغاز نموده، اضافه نمود: باید حدود 50 متر خاکریزی شده و گودال به طور کامل پر گردد؛ محدوده بالادست هم باید تثبیت شده و با سنگ و سیمان زیرسازی اش محکم شده و آسفالت گردد که مجموعه این عملیات در این نقطه حدود یک هفته تا 10 روز زمان می برد؛ در این مدت زمانی هم هشت نقطه که گل و لای به جاده آمده، به وسیله راهداری تخلیه می گردد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می گردد بعضی نقاط چالوس قابل تعمیر نیست و مسیر های نو باید جایگزین گردد، در یک برنامه تلویزیونی شرح داد: اینطور نیست؛ تمام نقاط چالوس قابل تعمیر است، چند نقطه از پل های آب رو در مسیل قرار گرفته که پر از شن و سنگ شده و باید تخلیه گردد؛ دیوار حائل جاده هم تخریب شده و بخشی از جاده را خراب نموده؛ اما اگر گودال 50 متری را پر کنیم، ظرف یک هفته ترافیک چالوس برقرار می گردد. اما تخمین می زنیم کار بازسازی کامل چالوس که شامل ساخت دیوار ها و بازسازی پل ها می گردد، زمان می برد و شاید تا شهریور و مهر هم طول بکشد البته سعی ما این است که سال جاری این محور را به شرایط اولیه بازگردانیم.

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درباره برآورد خسارت از حادثه جاده چالوس شرح داد: خسارتی که به دیوار ها وارد شده، حدود 200 میلیارد خسارت واقعی است، اما اگر بخواهیم نقاطی که گل ولای روی جاده آمده را ایمن سازی دقیق و اساسی انجام دهیم تا در بارش های مشابه، این حادثه اتفاق نیفتد، در حدود هشت نقطه باید سازه های نگهبان سنگین و دیواره های بزرگ احداث کنیم که طبق برآورد اولیه، بیش از 1000 میلیارد تومان بودجه می خواهد. ما ظرف هفته های آینده مشاوری را انتخاب می کنیم که ارزیابی کاملی انجام دهد واصلاح نقاطی که مستعدتر و خطرناک تر است با هزینه های کمتر و اطمینان بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فرارو

به "گودال 50 متری در جاده چالوس! ، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بازگشت به حالت عادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودال 50 متری در جاده چالوس! ، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بازگشت به حالت عادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید