کاهش عمق بعضی از منطقه ها تالاب انزلی به 30سانتی متر

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: عمق تالاب در بعضی از منطقه ها آن از سه متر به 30سانتی متر رسیده است.

کاهش عمق بعضی از منطقه ها تالاب انزلی به 30سانتی متر

ساسان اکبری پور در گفت و گو با انجمن آقای شرفی گفت: تالاب انزلی اصلا شرایط خوبی ندارد و رسوب گذاری ها مسائل زیادی برای این زیست بوم ارزشمند بوجود آورده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ورود رسوب های زیاد در این تالاب بین المللی در حال حاضر سنبل آبی هم عمق تالاب را کاهش داده است.

اکبری پور با اشاره به اینکه عمق تالاب در بعضی از منطقه ها از سه متر به 30سانتی متر رسیده است، اعلام کرد: با کاهش عمق تالاب، طمع سودجویان برای تصرف اراضی به شدت افزایش می یابد و آتش سوزی های اخیری که در تالاب رخ داد یکی از پیامدهای بد کاهش عمق تالاب است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از کشاورزان اراضی خشک شده تالاب را به شالیزارهای حاشیه این زیست بوم اضافه می نمایند، توضیح داد: هیچ کس نباید فکر کند که این اراضی بلاصاحب است و می تواند کشت و کار انجام دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی یک میراث ملی است و کسی حق ندارد، استفاده شخصی از آنها داشته باشد، اضافه کرد: با تهدید کم شدن وسعت تالاب روبرو هستیم و اگر لایه روبی ها، رسوب گذاری و در مجموع احیای تالاب انجام نگردد با مسائل بیشتری روبرو خواهیم شد.

اکبری پور با اشاره به اینکه 46روستا در حاشیه تالاب انزلی وجود دارد که رزق و روزی ساکنان آن با تالاب ارتباط مستقیم دارد، گفت: چشم امید این روستاییان به تالاب انزلی است و بهره گیری از مشارکت آنها باید مستمر باشد.

وی اضافه کرد: اگرچه برای افزایش مشارکت جوامع محلی گام هایی برداشته شده است اما این کار پروژه نیست بلکه فرایند است و باید به صورت مستمر چنین کارهایی انجام گردد و فقط به کارهای جرقه ای اکتفا نکرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان توضیح داد: تالاب انزلی برای همه ایران است و برای حفاظت و احیای آن احتیاج به عزم ملی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش عمق بعضی از منطقه ها تالاب انزلی به 30سانتی متر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش عمق بعضی از منطقه ها تالاب انزلی به 30سانتی متر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید