کارشناس آمریکایی: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد

به گزارش انجمن آقای شرفی، دانیل سرور، پژوهشگر ارشد پژوهشگاه خاورمیانه و استاد روابط بین الملل دانشگاه جان هاپکینز گفت سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران به شکست خواهد انجامید.

کارشناس آمریکایی: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد

به گزارش گروه رسانه های انجمن آقای شرفی به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، استاد روابط بین الملل دانشگاه جان هاپکینز در گفت وگو با این شبکه گفت سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران به شکست خواهد انجامید .

دانیل سرور، پژوهشگر ارشد پژوهشگاه خاورمیانه گفت: آمریکایی ها در قبال این که به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران چه واکنشی نشان دهند به دو دسته تقسیم شده اند، همچنان که در خصوص خود برجام نیز میان آن ها دو دستگی وجود داشت .

وی اضافه کرد: دولت آمریکا گمان می نماید که برجام توافق خوبی نیست، اما بسیاری از کسانی که در خارج از چارچوب دولت آمریکا بودند می گفتند که اگر دولت آمریکا از برجام خارج شود باید انتظار این را هم داشته باشد که طرف مقابل از برجام خارج شود .

این پژوهشگر آمریکایی گفت: هرچند هنوز ایرانی ها به صورت رسمی از برجام خارج نشده اند، اما اغلب افراد پیش بینی می نمایند تهران نهایتاً از برجام خارج خواهد شد و ایرانی ها حق دارند که از حقوق خود دفاع نمایند .

استاد روابط بین الملل دانشگاه جان هاپکینز درباره گزینه های پیش روی ترامپ و دولت آمریکا در قبال کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: دولت آمریکا خود را به سمت بن بست سوق داده و هم اکنون نیازمند آن است که به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه دهد، سیاستی که تاکنون شکست خورده است .

وی اضافه کرد: من پیش بینی می کنم که سیاست فشار حداکثری آمریکا به شکست منتهی شود. دولت آمریکا می کوشد که با استفاده از این سیاست ایران را وادار کند که به میز مذاکره باز شود، اما آن ها به ایرانی ها امتیاز و انگیزه کافی برای حضور بر سر میز مذاکره نمی دهند. دولت ترامپ تمایلی ندارد که تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد .

دانیل سِرور گفت: پیش بینی این که ترامپ دست از سیاست فشار حداکثری علیه ایران بر می دارد یا نه، بسیار سخت است. ایرانی ها حاضر نیستند تا زمانی که آمریکا از دامنه تحریم های خود علیه ایران نکاسته با این کشور به مذاکره بپردازند و این در حالی است که ترامپ هیچگونه تمایلی از خود برای کاهش تحریم های ایران نشان نداده است .

منبع:باشگاه انجمن آقای شرفی

،

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کارشناس آمریکایی: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس آمریکایی: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید