چرا نمی توانیم راحت به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران/خوزستان عضو هیات علمی گروه آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز معتقد است هدف آموزش زبان در مدارس در اصل توانمندسازی زبان آموز برای صحبت به زبان انگلیسی نیست و کتاب های انگلیسی مدارس نیز به این منظور تدوین نشده اند.

چرا نمی توانیم راحت به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟

دکتر علیرضا جلیلی فر در گفت وگو با انجمن آقای شرفی، اظهار کرد: می بینیم که دانش آموزان پس از چهار پنج سال گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی باز هم نمی توانند به این زبان صحبت کنند؛ در این شرایط باید ببینیم اصلا اهداف آموزش و پرورش به گونه ای تدوین شده است که دانش آموز بتواند پس از فارغ التحصیلی به زبان انگلیسی صحبت کند یا نه؟

وی با اشاره به هدف طراحی کتب زبان دانش آموزان، ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم کتب زبان انگلیسی مدارس با این هدف طراحی نشده اند که مکالمه دانش آموز قوی شود. اهداف کلی آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران و حتی در سطح دانشگاه برای دانشجویانی که رشته آن ها زبان انگلیسی نیست با این هدف تعیین شده که افراد به سطحی از آشنایی با زبان برسند به گونه ای که متون نوشتاری در سطح عمومی را بخوانند و خوب درک کنند.

عضو هیات علمی گروه آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هدف از آموزش زبان عمومی به دانشجویانی که رشته های غیر زبان را فرا می گیرند نیز این است که در انتها، این توانایی را پیدا کنند که متون تخصصی و نیمه تخصصی مربوط به رشته خود را درک کنند و از این متون برای پژوهش خود استفاده کنند.

جلیلی فر اضافه نمود: هدف آموزش زبان در مدارس در اصل توانمندسازی زبان آموز برای صحبت به زبان انگلیسی نیست که اگر این گونه بود باید کتب آموزشی تغییر می کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چرا نمی توانیم راحت به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نمی توانیم راحت به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید