پاسخ منطقه ها آزاد به ماجرای عایدی هنگفتی که به خزانه نمی رود

به گزارش انجمن آقای شرفی، دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد در پاسخ به خبر عایدی هنگفتی که به جای خزانه به جیب منطقه ها آزاد می رود اعلام نمود:

پاسخ منطقه ها آزاد به ماجرای عایدی هنگفتی که به خزانه نمی رود

منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی برای ارائه خدمت به سرمایه گذاران و فراهم آوردن شرایط لازم برای فعالیت واحدهای مالی احتیاج به تأمین زیرساخت ها و اجرای طرح های عمرانی دارند که عموماً در منطقه ها آزاد سایر کشورها این زیرساخت ها از سوی دولت اجرا و در محدوده های منطقه ها آزاد پس از تأمین زیرساخت های مورد احتیاج عملیاتی می گردد.

در جمهوری اسلامی ایران عموماً محدوده های منطقه ها آزاد بدون وجود زیرساخت های مورد احتیاج مشخص و عملیات اجرایی آن ها شروع و به تدریج ایجاد زیرساخت ها در دستور کار قرار گرفته است. برای تأمین اعتبار مورد احتیاج زیرساخت های مورد نظر، در طول سالیان فعالیت منطقه ها آزاد اعتباری در بودجه کل کشور در نظر گرفته نشده است. با توجه به اختیار دولت برای کاهش سود بازرگانی کالاهای ورودی به وسیله منطقه ها آزاد تصویب نامه فوق الاشاره صادر و سازمان های منطقه ها بر اساس دستورالعمل اخذ عوارض مصوب هیئت محترم وزیران نسبت به اخذ عوارض اقدام و کلیه منابع حاصله برای تأمین زیرساخت و اجرای طرح های عمرانی منطقه ها آزاد اختصاص می یابد.

با عنایت به تغییر مبنای محاسبه به نرخ ETS در داخل کشور قائدتاً عوارض مشخص شده بر اساس دستورالعمل اخذ عورض سازمان های منطقه ها آزاد نیز متناسب با تغییرات مذکور اعمال می گردد؛ در غیر این صورت واردکنندگان کالا اساساً تمایلی برای ورود کالا از منطقه ها آزاد نخواهند داشت و برداشت آن سایت محترم از افزایش درآمدهای سازمان های منطقه ها ناشی از این تغییر محاسبه، برداشت ناصحیحی بوده و در مجموع درآمدهای سازمان های منطقه ها تغییر خاصی در این ارتباط ایجاد نمی گردد.

با توجه به تصویب ایجاد سازمان های منطقه ها آزاد هفتگانه نو، این منطقه ها تا ایجاد زیرساخت های مناسب و مورد احتیاج فعالیت های مالی، فاصله درازی را در پیش رو دارند.

منبع: گردشبان

به "پاسخ منطقه ها آزاد به ماجرای عایدی هنگفتی که به خزانه نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ منطقه ها آزاد به ماجرای عایدی هنگفتی که به خزانه نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید