نشست انجمن شاعران نوجوانروشنادر خمین برگزار گردید، برگزاری بخش شبیه خوانی آئین های نمایشی در تفرش

به گزارش انجمن آقای شرفی در اراک، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان مرکزی در این نشست گفت: حضور شاعران و نویسندگان ملی در مراکز کانون پرورش فکری شهرستان های استان و هدف تمرکز زدایی از حضور این افراد در شهرهای بزرگ رویکرد پارسال و سال جاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان است.

نشست انجمن شاعران نوجوانروشنادر خمین برگزار گردید، برگزاری بخش شبیه خوانی آئین های نمایشی در تفرش

احسان منصوری ادامه داد: آشنایی بچه ها و نوجوانان با شاعران و نویسندگان ملی، خوانش آثار آنها و الگوگیری در سخت کوشی و استمراراین افراد صاحب نام در حوزه ادبیات رهاورد برگزاری این نشست ها است.

وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان مرکزی در امسال دعوت یکی از افراد صاحب نام حوزه ادبیات در هر ماه در مراکز تحت پوشش است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان مرکزی یادآور شد: 13 هزار و 500 عضو ثبت نام شده در سامانه از برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی کانون های استان استفاده می نمایند.

منصوری با اشاره به افزایش 20 درصدی اعضا نسبت به پارسال، اضافه کرد: در سطح استان مرکزی 45 مرکزثابت و پنج مرکز سیار و پستی فعالیت دارند.

بابک نیک طلب شاعر و نویسنده بچه ها و نوجوانان است او با کانون پرورشی فکری بچه ها و نوجوانان، حوزه هنری، شورای شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان همکاری داشته و سردبیری و نظارت بر بخش شعر مجلات مختلفی را نیز عهده دار بوده است.

او نفر اول بخش شعر کودک و نوجوان و برنده سرو زرین جشنواره بین المللی شعر فجر در سال 1389 شده است.نیک طلب اولین کتاب مستقلش پیشواز روشنی بود که در سال 1371 منتشر کرد. این کتاب، برنده لوح زرین چهارمین جشنواره کتاب سال کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و برنده کتاب سال سروش نوجوان در سال 1373 شده است.

برگزاری بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آئین های نمایشی در تفرش

جلسه هماهنگی بیست و یکیمن جشنواره آیین های نمایشی سه شنبه 24 مرداد در سالن حلسات فرمانداری تفرش برگزار گردید؛ در این جلسه جواد اتابکی سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش گفت: شهرستان تفرش بواسطه قدمت تاریخی که به قبل از اسلام بر می گردد سرمایه های تاریخی و معنوی بسیاری دارد و در طول تاریخ تکایا مختلف و متنوعی در این شهرستان بنا شده است.

سرپرست فرمانداری تفرش تاکید نمود در شهرستان یکسری ظرفیت هایی وجود دارد که در کمتر از جای کشور پیدا می گردد و گواه این ادعا وجود قدیمی ترین تکیه کشور در شهر تفرش و در محله زاغرم است جواد اتابکی ضمن استقبال و اعلام آمادگی جهت برگزاری باشکوه این جشنواره در شهرستان تفرش بیان نمود برگزاری این دست برنامه ها قطعا موجب معرفی هر چه بیشتر شهرستان تفرش در سطح کشوری و رونق صنعت گردشگری شهرستان خواهد شد.

در ادامه حسین محمودی فر، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن تشکر از پذیرش میزبانی شهرستان تفرش این جشنواره را فرصتی برای معرفی تفرش و استان مرکزی در عرصه تعزیه برشمردند.

وی بعلاوه ضمن اشاره به مفاخر تفرش به ویژه در عرصه هنر شبیه خوانی و سایر ظرفیت های موجود از جمله تکایای قدیمی و نیز وجود قدیمی ترین تکیه ایران در تفرش از حمایت اداره کل از این جشنواره اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد: تفرش میزبانی شایسته ای را از این جشنواره بعمل خواهد آورد.

درپایان، اعضای جلسه به بازدید میدانی از تکایا زاغرم، شش ناو، میانده و خلچان پرداختند.

شایان ذکر است، بخش شبیه خوانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئین های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان تفرش در مدت 4 روز برگزار می گردد و سایر قسمت های این جشنواره در سایر استان های کشور برگزار خواهد شد و اختتامیه آن در شهر گرگان می باشد.

برگزاری شب شعر داغ غزل در اراک

شب شعر حسینی داغ غزل به همت محفل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی شامگاه سه شنبه 24 در اراک برپا شد. در این مراسم شاعران ومدیجه سرایان مجتبی خرسندی، محمد میرزائی بازرگانی، علی مردی پور، احمدی علوی و عباس احمدی دبیر محفل ادبی کتابخانه های عمومی استان، اشعار خود را درسوگ شهادت امام حسین(ع) قرائت کردند.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفر استانی خود به استان مرکزی نیز در شب شعر حسینی داغ غزل شرکت کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نشست انجمن شاعران نوجوانروشنادر خمین برگزار گردید، برگزاری بخش شبیه خوانی آئین های نمایشی در تفرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست انجمن شاعران نوجوانروشنادر خمین برگزار گردید، برگزاری بخش شبیه خوانی آئین های نمایشی در تفرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید