نحوه واگذاری فیش حج تمتع اعلام شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، معاون عمره و حج سازمان حج و زیارت درباره چگونگی واگذار کردن فیش حج عمره به متقاضیان شرح داد.

نحوه واگذاری فیش حج تمتع اعلام شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، اکبر رضایی معاون عمره و حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند، درباره نحوه واگذاری فیش حج تمتع گفت: از سال 1386 ثبت نام حج تمتع متوقف شده است. با توجه به اینکه ثبت نام حج تمتع نداریم، بعضی از دارندگان فیش حج تمتع که قبلا به این سفر معنوی مشرف شده بودند یا دیگر استطاعت جسمی یا اقتصادی برای رفتن به حج تمتع را ندارند، متقاضی واگذاری فیش خود هستند.

وی ادامه داد: از طرفی هم بعضی از افراد با داشتن استطاعت ملی و جانی در پی خرید فیش حج هستند که ما با راه اندازی سامانه تشرف پل ارتباطی را بین واگذار نماینده و متقاضی فیش حج ایجاد کردیم.

رضایی توضیح داد: در این سامانه، دارنده فیش حج مشخصات خود را ثبت و دفتر زیارتی را برای کار اداری انتخاب می نماید. بعلاوه متقاضی خرید فیش حج هم درخواستش را ثبت نموده و می تواند لیستی از واگذارنمایندگان را مشاهده کند و پس از تأیید مدارک دو طرف در دفتر زیارتی آنالیز و صورت جلسه می گردد و پس از تنظیم صلح نامه و توافق طرفین برای قیمت فیش حج تمتع، دارنده فیش حج تمتع آن را در بانک ملی به متقاضی واگذار می نماید.

رضایی با اشاره به اینکه امکان انتقال فیش حج از یک استان به استان دیگر وجود ندارد، توضیح داد: اعزام باید در چارچوب باشد. بر همین اساس، فردی که در تهران سکونت دارد، نمی تواند از استان دیگری اعزام گردد. البته ما در فراخوانی از دارندگان فیش حج در هر تاریخ و اولویتی خواسته ایم که با به روزرسانی اطلاعات شخصی خود، روند ثبت نام حج، سهمیه بندی و حتی واگذاری فیش ها را تسهیل کند.

معاون عمره و حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هدف فراخوان این است که دارندگان فیش حج اطلاعات خود به ویژه محل سکونت و کدپستی را بروزرسانی نمایند، گفت: با این اقدام، برنامه ریزی برای حج تمتع دقیق تر صورت می گیرد و بهتر می توانیم برای هر استان سهمیه در نظر بگیریم.

وی بعلاوه درباره هزینه خرید یا فروش فیش حج تمتع نیز گفت: ما به طور کلی درباره قیمت گذاری فیش حج ورودی ننموده ایم و فیش حج مانند سندی در اختیار افراد است و این فیش به صورت توافقی خرید و فروش می گردد. حتی ما حداقل و حداکثر قیمتی نیز برای فیش حج و اولویت ها سند افراد اعلام نمی کنیم. ملاک اصلی ما برای ثبت نام حج تمتع، داشتن فیش دارای اولویت است که هزینه سپرده گذاری به طور مثال یک میلیون تومان در سال 86 به اضافه سود آن محاسبه می گردد و باقی هزینه ها هم بر اساس زمان اعزام، اعلام خواهد شد که زائران باید آن را بپردازند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نحوه واگذاری فیش حج تمتع اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه واگذاری فیش حج تمتع اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید