نتیجه مذاکرات درباره تشکیل دولت لبنان به زودی مشخص می شود

به گزارش انجمن آقای شرفی، منابع لبنانی اعلام کردند که طی چند روز آینده نتیجه مذاکرات درباره تشکیل دولت مشخص خواهد شد.

نتیجه مذاکرات درباره تشکیل دولت لبنان به زودی مشخص می شود

منابع نزدیک به جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان و وزیر خارجه در دولت موقت به سایت عربی21 گفتند: چند روز آینده موعد نهایی درباره نتیجه مذاکرات پارلمانی برای تعیین نخست وزیر و تشکیل کابینه جدید خواهد بود.

این منابع گفتند: نتایج مذاکراتی که بین قطب های سیاسی است روشن خواهد شد به ویژه مذاکراتی که میان جبران باسیل و سعد حریری، نخست وزیر موقت لبنان درحال برگزاری است.

منابع جریان المستقبل می گویند که این جریان با پیشنهاداتی که ارائه شده از جمله تشکیل دولت با حضور احزاب سیاسی و شخصیت های مستقل مخالف است.

این منابع گفتند: حریری اصرار دارد که دولت آینده صرفا از شخصیت های تکنوکرات تشکیل شود نه سیاستمداران. او این اصرارش را با حساس بودن اوضاع و برآوردن خواسته های تظاهرکنندگان و برداشتن موانع برای انجام اصلاحات لازم توجیه می کند.

دیدارها و تماس های مسؤولان حزب الله با حریری در قانع کردن وی به تغییر موضعش شکست خورده است. این مذاکرات نشان می دهند که حزب الله می خواهد حریری در سمت خود بماند.

تحول مهم و غافلگیرکننده ای که رخ داده این است که میشل عون، رئیس جمهوری لبنان از حریری به عنوان نخست وزیر مکلف برای حضور در نشست وزارتی، مالی و بانکی در کاخ بعبدا دعوت نکرد. حاضران در این نشست به لبنانی ها اطمینان دادند که اموالشان در بانک ها محفوظ است.

مشاور جبران باسیل نیز گفت که حریری درحال بررسی بسته پیشنهاداتی برای حل بحران است و طی دو سه روز آینده نتایج تلاش ها اعلام خواهد شد.

وی گفت که بازگشت حریری به سمت نخست وزیری یا حضور باسیل در دولت جدید قطعی نیست.

مشاور باسیل تأکید کرد که خواسته های مردم واضح و شامل مبارزه با فساد، کنترل وضعیت مالی، دولت مدنی است که تغییر ساختاری در قانون اساسی و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را می طلبد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،حمایت برادر سعد حریری به استعفای وی

20:08 ::

1396،8،25

منبع: ایران آنلاین

به "نتیجه مذاکرات درباره تشکیل دولت لبنان به زودی مشخص می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه مذاکرات درباره تشکیل دولت لبنان به زودی مشخص می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید