ناسا برای کشف اسرار فضا، روبات های کاوشگر جدید می سازد

به گزارش انجمن آقای شرفی، دانشمندان برای کشف اسرار یکی از مرموزترین قمر های منظومه شمسی، نسل جدیدی از روبات ها با قابلیت های ویژه طراحی نموده اند.

ناسا برای کشف اسرار فضا، روبات های کاوشگر جدید می سازد

به گزارش خبرنگارکارشناسان ناسا به تازگی پروژه ربات های دگرگون شونده را با استفاده از چاپگر های سه بعدی آغاز نموده اند. این ربات ها می توانند دگرگون شوند و طراحی آنها به منظور کشف اسرار سیاره ها یا قمر های منظومه شمسی است و دارای سطوح ناهموار هستند.

بسیاری از ربات های ناسا از جمله مریخ نورد ها به دلیل وجود سطح ناهموار در سیاره مریخ از کار افتاده اند و دیگر نتوانسته اند به ماموریت خود ادامه دهند، به همین دلیل ناسا در کوشش است نسل جدیدی از ربات ها را بسازد که قابلیت سازگاری در وضعیت های مختلف را داشته باشند.

نمونه های اولیه این ربات های دگرگون شونده از دو نیمه تشکیل شده اند که از هم جدا می شوند و می توانند مانند هواپیما های بدون سرنشین به پرواز درآیند یا به هم متصل شوند و در یک جزء واحد به حرکت روی زمین بپردازند.

تیم دانشمندان ناسا در نظر دارند با استفاده از این ربات ها به آنالیز قمر های سیاره زحل در مامویت های آینده بپردازند. ناسا میخواهد ماموریتی به نام Dragonfly mission با هدف آنالیز قمر های سیاره زحل در سال 2026 انجام دهد و کاوشگر فضایی به قمر تیتان این سیاره بفرستد.

قمر تیتان سیاره زحل دارای سطحی یخ زده است و دانشمندان امیدوارند به نشانه هایی از حیات بر سطح آن دست یابند. در صورت کشف منابع آب، در آینده این سیاره می تواند مانند سیاره مریخ برای اسکان انسان ها و مسکونی سازی مورد استفاده قرار گیرد.

قمر های مرموز سیاره مریخ میزبان انسان می شوند

روبات های تغییریافته شامل گروهی متشکل از 12 روبات کوچک تر به نام cobots هستند که می توانند برای گذر از زمین های ناصاف و سطوح ناهموار، اکتشاف غارها، شنا در منابع آب سطحی و زیرزمینی و حتی حمل بار از نقطه ای به نقطه ای دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

هرکدام از این روبات ها دارای مجموعه ای از ابزار های علمی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارسال آنها به زمین هستند و می توانند به صورت انفرادی یا یک واحد منسجم به فعالیت بپردازند.

اهمیت کشف اسرار قمر تیتان سیاره زحل از آنجاست که این قمر دارای دریاچه هایی عمیق از متان مایع و اتان است. کارشناسان همچنین احتمال می دهند در قمر سیاره زحل، ویژگی های زمین شناسی فعال، مانند آتشفشان های یخی وجود داشته باشد که بر اثر آن آب یا آمونیاک به فضای اطراف فوران می نماید. تمامی این یافته ها می تواند نشان دهنده امکان وجود حیات بر سطح قمر تیتان باشد.

ناسا درخواست تامین بودجه برای ادامه پروژه ربات های دگرگون شونده از دولت آمریکا در سال 2020 خواسته است.

منبع: CNET

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ناسا برای کشف اسرار فضا، روبات های کاوشگر جدید می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا برای کشف اسرار فضا، روبات های کاوشگر جدید می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید