معاون رییسی: خودرو های تسلا را به ایران آوردیم و از آن ها الهام گرفتیم

به گزارش انجمن آقای شرفی، معاون علمی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی بی واسطه با بیان اینکه خودرو های تسلا را آورده و آن ها را باز نموده اند، گفت که قصد دارند از این خودرو ها الهام بگیرند و دنبال کپی کاری نیستند.

معاون رییسی: خودرو های تسلا را به ایران آوردیم و از آن ها الهام گرفتیم

به گزارش دیجیاتو، معاون علمی رئیس جمهور در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا بازکردن ماشین های تسلا غیرقانونی نیست، گفت: در جهان غیرقانونی است، اما ما به عنوان محقق این کار را نموده ایم. ماشین را خریدیم و دوست داشتیم بازش کنیم؛ گناه نکردیم.

دهقانی فیروزآبادی باور دارد خودروی برقی برخلاف سایر خودرو ها به راحتی قابل کپی کردن نیست، چرا که مغزافزار این خودرو ها را با چشم نمی توان کپی کرد و باید اقدام های مهندسی انجام داد: خودرو تسلا را باز کردیم و تا جایی توانستیم از آن الهام بگیریم. از یک جایی به بعد، اما بحث نرم افزار است که اجازه ورود و آنالیز نمی دهد.

او باور دارد خودرو های برقی چینی تا نود درصد کار خودرو های برقی تسلا را انجام می دهند: ما نباید مسیر اشتباه خودرو های بنزینی را در مسیر فراوری خودرو های برقی طی کنیم تا درنهایت خودرو های چینی برای خرید به مردم پیشنهاد شوند.

او درباره تشکیل بازار این خودرو ها نیز گفت: ما با همه کشور های جهان مشکل نداریم؛ با چهار پنج مورد از آن ها مشکل داریم. باید با بقیه کشور های جهان تعامل داشته باشیم. اشتباهی که در مبحث فراوری داخلی داریم، این است که فکر می کنیم باید 95 درصد یک خودرو فراوری داخل کشور باشد تا یک خودروی داخلی محسوب گردد، درصورتی که چه اشکالی دارد مثل همه جهان، فراوری یک محصول با همکاری چند کشور پیش برود؟ طراحی و پلتفرم مال ما باشد و برای فراوری محصول از کشور های مختلف یاری بگیریم. بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان چندملیتی هستند.

او این موضوع را به ساخت هواپیمای مسافربری داخلی نیز تعمیم داد و گفت: قرار است یک کنسرسیوم با 5 کشور از کشور های دوست داشته باشیم و هواپیمای مسافربری را به مرحله فراوری برسانیم. درواقع بخشی از کار را که ما در آن توانایی داریم، بر عهده می گیریم.

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من دوست دارم جوان های ایرانی خودرویی سوار شوند که دوست دارند و حس خوبی به آن دارند - در حد ماشین تسلا - و [این اتفاق]واقعاً شدنی است.

منبع: فرارو

به "معاون رییسی: خودرو های تسلا را به ایران آوردیم و از آن ها الهام گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رییسی: خودرو های تسلا را به ایران آوردیم و از آن ها الهام گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید