آرایش تازه شاسی بلند ها در بازار خودرو

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران- تیگو 8 پرو مکس گران ترین شاسی بلند مونتاژی است که سال جاری وارد بازار شده. مدیران خودرو خرداد سال جاری تیگو 8 پرو مکس را با قیمت دو میلیون و 379 میلیون تومان به وسیله سامانه یکپارچه به فروش رساند و در بازار آزاد قیمت تیگو 8 پرو مکس به مرز دو میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است. به جز تیگو 8 پرو مکس مدیران خودرو، در یکی، دو سال گذشته آرین پارس موتور، بهمن موتور، فردا موتور و کرمان خودرو شاسی بلند هایی مثل لاماری ایما، جک S5 نو، فیدلیتی، کی ام سی K7، فردا SX5 و فردا T5 را به بازار تزریق کردند.

آرایش تازه شاسی بلند ها در بازار خودرو

شماره یک| لاماری ایما

لاماری ایما به وسیله شرکت آرین پارس موتور مونتاژ می گردد. شرکتی که تا قبل از ماجرای ممنوعیت واردات خودرو در دهه 90 محصولات میتسوبیشی و DS را به کشور می آورد و حالا به جمع مونتاژکاران پیوسته است. عرضه لاماری ایما به بازار از 1401 در دستور کار آرین پارس موتور نهاده شد و الان قیمت لاماری ایما در کارخانه به یک میلیارد و 556 میلیون رسیده است. رقمی که تقریبا 462 میلیون تومان بیشتر از اردیبهشت پارسال است و نشان می دهد در این مدت که تقریبا 15 ماه از اولین پیش فروش رسمی لاماری ایما می گذرد، تقریبا 42 درصد به قیمت لاماری ایما در کارخانه اضافه شده است. در بازار آزاد همین محصول را به نام لاماری ایما مدل 1402 حدود یک میلیارد و 750 میلیون تومان خریدوفروش می نمایند.

شماره دو| فیدلیتی

فیدلیتی در دو تیپ پنج نفره و هفت نفره راهی بازار شده است. البته از نظر فنی فرقی باهم ندارند، اما مدل های هفت نفره را بهمن موتور در کارخانه 25 میلیون گران تر می فروشد. قیمت فیدلیتی هفت نفره در کارخانه یک میلیارد و 148 میلیون تومان است و خرید فیدلیتی پنج نفره یک میلیارد و 123 میلیون تومان خرج برمی دارد. در بازار آزاد قیمت فیدلیتی پنج نفره به یک میلیارد و 540 میلیون تومان رسیده و فروشنده های فیدلیتی هفت نفره رقمی نزدیک یک میلیارد و 590 میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می دهند. از نظر فنی بدنیست بدانید موتور فیدلیتی همان موتوری است که در این سال ها روی محصولات چری آریزو و چری تیگو تست شده. از طرفی خود مسئولان بهمن موتور داخلی سازی فیدلیتی را حدود 20 درصد اعلام کردند، اما قرار بوده طبق برنامه ریزی این اندازه در سال های بعدی به 60 درصد برسد.

شماره سه | کی ام سی K7

کی ام سی K7 همان محصولی است که در چین به نام جک X7 به فروش می رسد. با این تفاوت که کرمان موتور آن را بدون آپشن هایی مثل رادار تغییرلاین، رادار نقطه کور و رادار تصادف از اواسط 1400 به بازار ایران عرضه نموده است. درعوض صندوق برقی هوشمند، سردکن صندلی های جلو، ماساژور راننده و سیستم پخش اینفینیتی به لیست امکانات رفاهی کی ام سی K7 اضافه شده است. در نگاه اول جلوپنجره بزرگی که کی ام سی K7 دارد جلب توجه می نماید و پشت خودرو دوتا چراغ هایی که به یکدیگر متصل شدند، دیده می گردد. قیمت کی ام سی K7 در نمایندگی های کرمان موتور به حدود یک میلیارد و 602 میلیون رسیده، اما خرید کی ام سی K7 در بازار آزاد نزدیک 167 میلیون بیشتر آب می خورد.

شماره چهار | جک S5 تازه

جک S5 تازه از اواسط 1400 پا به بازار گذاشت. فیس لیفت جک S5 نسخه های قبلی است و با اینکه نسبت آن ها حجم موتورش از دو به 1.5 لیتر تبدیل شده، اما از نظر فنی پیشرفت تا حدودی پیشرفت داشته و با آپشن های بیشتری مثل کروز کنترل و چراغ های مخصوص روز فروخته می گردد. همین پیشرانه تازه علاوه بر اینکه باعث بهبود شتاب خودرو شده، در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هم اثر خودش را نشان می دهد. قیمت جک S5 تازه در کارخانه یک میلیارد و 246 میلیون تومان است و در بازار آزاد جک S5 تازه را یک میلیارد و 350 میلیون تومان می فروشند.

شماره پنج | فردا SX5

فردا SX5 ذاتا همان خودرویی است که دانگ فنگ آن را در چین به نام X5 می فروشد. در دسته کراس اور های جمع و جور قرار می گیرد و فقط هزار و 320 کیلو وزن دارد. برخلاف اغلب کراس اور های موجود در ایران در طراحی SX5 خبری از پیشرانه توربوشارژ نیست و خودروسازی فردا آن را با همان موتور تنفس طبیعی به ایران آوده است. جالب اینکه در سال 1401 خودروسازی فردا نسخه ارتقایافته فردا SX5 را با همان شرایط فنی به خط فراوری برد و فقط آپشن هایی مثل مانیتور لمسی تازه، سیستم عامل اندروید برای مانیتور و وای فای داخلی را به آن افزود.

شماره شش | فردا T5

فردا T5 بعد SX5 دومین شاسی بلندی است که به وسیله خودروسازی فردا در این سال ها به بازار اضافه شده است. بااینکه از SX5 بزرگتر است، اما همچنان در دسته کراس اور ها قرار می گیرد و وزنش به هزار و 575 کیلو می رسد. در بازار چین فردا T5 با موتور های 1.6 و 1.8 لیتری به فروش می رسد، اما فرداموتور از همان پیشرانه 4J15T به عنوان قبل تپنده فردا T5 استفاده نموده که 1.5 لیتر حجم دارد. در بازار آزاد قیمت فردا T5 به یک میلیارد و 530 میلیون تومان رسیده، اما در کارخانه تقریبا 200 میلیون کمتر فروخته می گردد.

شماره هفت | تیگو 8 پرو مکس

قیمت تیگو هشت پرو مکس در کارخانه دو میلیارد و 379 میلیون تومان است. از این حیث نسبت به همه شاسی بلند ها و خودرو های مونتاژی گران تر فروخته می گردد و در بازار آزاد همین رقم دو میلیارد و 379 میلیون تومانی، حدود 13 درصد افزایش پیدا می نماید و به دو میلیون و 700 میلیون تومان می رسد. از حیث فنی بخشی از فعالان بازار خودرو تیگو 8 پرو مکس را قدرتمندترین مونتاژی بازار می دانند که پیشرانه دو لیتری آن می تواند 390 نیوتن متر گشتاور خروجی و 254 اسب بخار قدرت فراوری کند. بزرگ تر شدن جلوپنجره، استفاده از سپر تازه و طراحی تازه چراغ ها جزو مهمترین تغییر هایی که تیگو هشت پرو مکس درمقایسه با تیگو 8 پرو تجربه می نماید.

تازه ترین شاسی بلند های چینی در بازار خودرو

مدل

قیمت کارخانه

قیمت بازار

لاماری ایما

یک میلیارد و 556 میلیون

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

فیدلیتی

یک میلیارد و 123 میلیون و 500 هزار تومان

یک میلیارد و 540 میلیون تومان

دیگنیتی

یک میلیارد و 249 میلیون و 600 هزار تومان

یک میلیارد و 660 میلیون تومان

تیگو 8 پرو مکس اکسلنت

دو میلیارد و 379 میلیون تومان

دو میلیارد و 700 میلیون تومان

کی ام سی K7

یک میلیارد و 602 میلیون و 590 هزار تومان

یک میلیارد و 770 میلیون تومان

جک S5 تازه

یک میلیارد و 246 میلیون و 890 هزار تومان

یک میلیارد و 350 میلیون تومان

فردا SX5

یک میلیارد و 149 میلیون

یک میلیارد و 280 میلیون تومان

فردا T5

یک میلیارد و 306 میلیون

یک میلیارد و 530 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "آرایش تازه شاسی بلند ها در بازار خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرایش تازه شاسی بلند ها در بازار خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید