مطالبه دولت از مدیران، استفاده از ظرفیت های قانونی برای تأمین منابع نو است

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بودجه دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام، کافی نیست، گفت: مطالبه دولت از مدیران، استفاده از ظرفیت های قانونی برای تأمین منابع نو است.

مطالبه دولت از مدیران، استفاده از ظرفیت های قانونی برای تأمین منابع نو است

جواد رحمتی در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: دولت در سال 1393 برای جبران کمبود منابع، بخشی از احکام قانون بودجه را در قالب قانون تنظیم مقررات مالی دولت تبدیل به قانون دائمی کرد تا دستگاه ها بتوانند از ظرفیت های موجود برای تأمین بخشی از منابع مورد نیاز خود استفاده کنند.

وی گفت: 46 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آنها با شرایط فعلی منابع دولتی و با فرض ثابت ماندن هزینه ها، 20 سال طول می کشد؛ بنابراین تأمین منابع تازه ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین اختیارات استان برای رفع موانع توسعه و پیشبرد پروژه ها را ناکافی دانست و گفت: در حال حاضر برای احداث یک نیروگاه یا واگذاری زمین برای اجرای یک پروژه باید از دستگاه های ملی مجوز بگیریم که این نگاه تمرکزگرایانه در کشور مشکل ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: برای اینکه توسعه اتفاق بیافتد، نیازمند اصلاح قوانین و افزایش اختیارات استان ها هستیم و کنندگان مجلس باید این موضوع را در اولویت قرار دهند.

رحمتی همچنین با تأکید بر اینکه اسناد توسعه باید با منابع همخوانی داشته باشند، اضافه نمود: بودجه عمرانی استان، سالانه هزار میلیارد تومان است که نیمی از آن هم تخصیص نمی یابد؛ بنابراین باید به سمت منابع تازه و استفاده از ظرفیت های بالقوه برویم.

به گزارش انجمن آقای شرفی، به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین با اشاره به اینکه تغییر و تحولات مدیریتی در آغاز فعالیت دولت ها طبیعی است، گفت: در مقطع تغییرات مدیریتی نباید کوچکترین خللی در انجام وظایف و خدمت به مردم ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مطالبه دولت از مدیران، استفاده از ظرفیت های قانونی برای تأمین منابع نو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبه دولت از مدیران، استفاده از ظرفیت های قانونی برای تأمین منابع نو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید