مایکروسافت متاورس خود را تعطیل می نماید

به گزارش انجمن آقای شرفی، دنیای متاورس (Metaverse) آنطور که انتظار می رفت نتوانست پیروز عمل کند. این موضوع برای مدت زیادی است که معین شده و شرکت های مختلف نیز در پی این هستند که متاورس را نجات دهند. دنیای آلت اسپیس (Altspace) دنیای متاورس مایکروسافت بوده که انگار نمی تواند به کار خود ادامه دهد.

مایکروسافت متاورس خود را تعطیل می نماید

داستان آلت اسپیس جالب است. در سال 2017 شرکت سازنده گفت که دیگر نمی تواند به کار خود ادامه دهد. به علت اینکه منابع مالی مورد احتیاج را ندارد. اینجا بود که مایکروسافت به یاری آلت اسپیس آمده و آن را خریداری کرد. این کار مایکروسافت پاسخی به تغییر روند فیسبوک (Facebook) به سمت واقعیت مجازی و متاورس بود. حال این فرصت دوباره آلت اسپیس رو به اتمام بوده و در تاریخ 19 اسفند (10 مارچ) پروژه آلت اسپیس به طور کامل از بین خواهد رفت. تیم آلت اسپیس در یک بیانیه گفت:

مایکروسافت مش یک سیستم ترکیبی واقعیت است. این سیستم روی هولوگرام (Hologram) تمرکز داشته و با استفاده از 3D Capture به کاربران اجازه می دهد تا در یک فضای مشترک کار نمایند. انگار که در یک اتاق قرار دارند. مایکروسافت برای امتحان این قابلیت با شرکت OceanX همکاری نموده تا کاربر این تکنولوژی را در زیردریایی ها امتحان نمایند. به این معنا که افرادی که در زیردریایی هستند با افرادی که در ساحل هستند روی یک پروژه کار نموده و بر سر خود یک هولولنز (Hololens) دارند.

آلت اسپیس دیدگاه بسیار متفاوتی با این موضوع داشت. در اصل این شرکت قرار بود یک تجربه اجتماعی خاص را به کاربر ارائه دهد. به این معنا که با استفاده از آلت اسپیس کاربران می توانستند که کنسرت های مختلف رفته، با یکدیگر معاشرت نمایند و در رویدادهای مختلف شرکت نمایند. مایکروسافت مش تمرکز انحصاری روی بحث تجاری و کاربردی واقعیت مجازی دارد. چیزی که بیشتر برای کارکردن ساخته شده تا گذراندن زمان با رفقا. برای کارهای اجتماعی کاربران بهتر است همچنان از وی آر چت (VR Chat) استفاده نمایند.

در سرانجام کاربرانی که تجربه خاصی در آلت اسپیس داشتند، می توانند با استفاده از این راهنما آن ها را دانلود نمایند. فقط به یاد داشته باشید که شما باید محتوای خود را قبل از تاریخ 19 اسفند دانلود کنید.

منبع: PCgamer.com

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

12,890,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,783,960

تومان

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,150,000

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت متاورس خود را تعطیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت متاورس خود را تعطیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید