لزوم ورود اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به صنعت واکسن سازی ، ذخیره دانشی دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان تزریق گردد

به گزارش انجمن آقای شرفی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها می توانند شرکت خصوصی دانش بنیان راه اندازی نمایند و با این قانون از ذخیره دانشی موجود در دانشگاه ها در شرکت ها استفاده خواهد شد.

لزوم ورود اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به صنعت واکسن سازی ، ذخیره دانشی دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان تزریق گردد

به گزارش گروه فناوری انجمن آقای شرفی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها می توانند شرکت خصوصی دانش بنیان راه اندازی نمایند، اظهار کرد: با این قانون از ذخیره دانشی موجود در دانشگاه ها در این شرکت ها استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه واکسن پیشرفت قابل قبولی نداشته ایم و در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص این صنعت اقداماتمان کافی نبوده است.

به گفته قانعی، با وجود اینکه قدیمی ترین رکن زیست فناوری کشور، صنعت واکسن است، نتوانستیم در این حوزه منحنی رشد قابل قبولی داشته باشیم.

وی همچنین مطرح کرد: برای توسعه همه جانبه و مقبول صنعت واکسن کشور، به همکاری همه بازیگران این عرصه داریم. اگر وزارت جهاد کشاورزی، موسسات خصوصی و دولتی واکسن سازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ... دست به دست هم دهند و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی برای توسعه این صنعت ارائه نمایند.

صنعت واکسن یکی از صنایع بزرگ و کاربردی در کشور است که توجه ویژه به آن می تواند نقش تاثیرگذاری در رونق مالی و تامین سلامت جامعه داشته باشد، به همین دلیل در تمام کشورها، یکی از سیاست های اثرگذار حوزه سلامت را توسعه این صنعت مهم و کاربردی قرار داده اند. ایران نیز یکی از کشور های پیشرو در این حوزه بود که چند سالی است به بعضی دلایل در این حوزه گام هایی به عقب برداشته است. گام هایی که با کوشش متولیان این امر به زودی جبران می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لزوم ورود اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به صنعت واکسن سازی ، ذخیره دانشی دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان تزریق گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ورود اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به صنعت واکسن سازی ، ذخیره دانشی دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان تزریق گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید