فست فودها چطور شما را می کُشند!

به گزارش انجمن آقای شرفی، علاقه و توجه مردم به فست فودها روزبه روز در حال افزایش است و این در حالی است که مصرف فست فودها خطرات متعددی را به همراه خواهند داشت.

فست فودها چطور شما را می کُشند!

معمولاً در دنیای مدرن امروزی مردم در پی غذاهایی هستند که سریع تر و راحت تر درست گردد و طعم خوشمزه تری داشته باشد. در نتیجه بیشتر به فست فود روی می آورند، اما فست فود نه تنها شما را چاق می نماید، بلکه عامل ایجاد بیماری های کشنده نیز است که مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به ضررهای فست فودها اشاره می نماید تا شاید در خوردن آن ها تجدید نظر کنید.

ضررهای فست فودها

در ادامه به آنالیز آسیب های کشنده ای که بعضی از فست فودها به بدن می رسانند صحبت می کنیم.

بیماری قلبی از ضررهای فست فودها

رژیم غذایی که در آن چربی اشباع بالایی وجود داشته باشد، عاملی برای ابتلا به بیماری قلبی خواهد بود. متخصصان هشدار می دهند که چربی اشباع را نباید بیش از 13 گرم در طول روز مصرف کنید. در غیر این صورت خطر ابتلا به دیابت و چاقی و افزایش سدیم در بدن بالا می رود که همگی بسیار خطرناک هستند .

سندروم متابولیک

مطالعات زیادی نشان می دهند که استفاده از نوشابه های حاوی قند که معمولاً با فست فود همراه هستند، عامل ایجاد سندروم متابولیک هستند. سندروم متابولیک وضعیتی است که باعث فشارخون بالا، قند خون بالا و تری گلیسیرید بالا و کاهش کلسترول خوب در بدن می گردد و چربی دور شکم را نیز افزایش می دهد. بعلاوه خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر را بالا خواهد برد .

ضررهای فست فودها، دیابت نوع 2

چاقی، خوردن بیش از حد قند و مصرف زیاد غذاهای تولید شده همگی عاملی برای افزایش خطر دیابت نوع 2 هستند. در چنین حالتی بدن نمی تواند به شکل مناسب قند خون را تولید کند، زیرا بدن نسبت به انسولین مقاوم می گردد. انسولین هورمونی است که کارهای حیاتی بدن را انجام می دهد .

فشارخون بالا

فست فودها چربی، کالری و سدیم بالایی دارند و فشارخون را به شدت بالا می برند. مصرف زیاد آن خطر ابتلا به فشارخون را افزایش می دهد و بعلاوه عامل حمله قلبی و سکته خواهد بود. مطالعات نشان می دهند افرادی که بیشتر از فست فود استفاده می نمایند، فشارخونشان تا حد زیادی از افراد معمولی بیشتر است .

سرطان

مطالعات نشان می دهند که مصرف زیاد قند و شکر و غذاهای تولید شده مثل فست فود، عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان است. مطالعه ای در سال 2018 نشان داده که مصرف فست فود تا 10 درصد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. طبق نتایج این مطالعه بیشتر افراد، درگیر سرطان سینه، می شوند .

پیشنهاد مطالعه: مطلب این فواید میخک برای بدن شما را شوکه می نماید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "فست فودها چطور شما را می کُشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فست فودها چطور شما را می کُشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید