فروغ ابدیت؛ تجزیه و تحلیل کاملی از زندگانی پیامبر اکرم (ص)

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران/خراسان رضوی کارشناس مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب فروغ ابدیت؛ تاریخی است روشن و گویا از زندگی پیامبر بزرگ اسلام(ص)که به اتکاء بزرگ ترین مدارک تاریخی اسلام تهیه شده و با قلمی کاملا روان و شیوا نگارش یافته است.

فروغ ابدیت؛ تجزیه و تحلیل کاملی از زندگانی پیامبر اکرم (ص)

سمیرا اسدی در گفت وگو با انجمن آقای شرفی، اظهار کرد: کتاب فروغ ابدیت را جعفر سبحانی تبریزی در 1047 صفحه به رشته تحریر درآورده است که توسط انتشارات بوستان کتاب قم به چاپ رسیده است و در نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عرضه می شود.

وی اضافه کرد: یکی از مزایای مهم این کتاب این است که در آن تنها به ذکر حوادث تاریخی قناعت نشده، بلکه سعی شده تجزیه و تحلیل لازم درمورد علل حوادث گوناگون و نتایج آن ها، آن چنان که شیوه یک نویسنده محقق است به عمل آید تا هدف نهایی که همان آموزنده بودن تاریخ است به طور کامل بیان شود.

کارشناس مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی مطرح کرد: امتیاز مهم دیگر این کتاب این است که با مدرک تاریخی شیعه، کاملاً منطبق است و از افسانه ها و خرافاتی که دست های آلوده به تاریخ زندگی پیشوایان بزرگ اسلام آمیخته، خالی است. کتاب فروغ ابدیت، در موارد اختلاف میان تاریخ نویسان اهل تسنن و شیعه، عقیده نویسندگان شیعه را با مدارک و شواهد تاریخی، روشن و مبرهن ساخته و هر نوع شبهه و اشکال را در حقانیت نظر به شیعه رفع ساخته است.

وی توضیح داد: در گذشته این کتاب در مجله علمی درس هایی از مکتب اسلام به صورت سلسله مقالات، چاپ شده است، اما به درخواست گروهی از خوانندگان، پس از تجدیدنظر کامل، به صورت کتابی نفیس و قابل اعتماد در اختیار علاقه مندان تاریخ اسلام قرار گرفته که مندرجات کتاب حاضر در دو جلد شامل 65 فصل است. این کتاب با بیانی روشن و منابعی معتبر، به توضیح و توضیح وقایع و حوادث مهمی از تاریخ زندگانی پیامبر که امور زندگی بیشتری دارد، پرداخته است.

اسدی اعلام کرد: از ویژگی های برجسته این نوشتار ارزشمند، انطباق کامل آن با مدارک و اسناد شیعه است. در این کتاب، اوضاع و احوال عرب های پیش از اسلام و شبه جزیره عربستان، نیاکان پیامبر، میلاد، جوانی، بعثت و حوادث سال اول تا یازدهم هجرت پیامبر(ص)همراه با تحلیل و توضیح آمده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فروغ ابدیت؛ تجزیه و تحلیل کاملی از زندگانی پیامبر اکرم (ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروغ ابدیت؛ تجزیه و تحلیل کاملی از زندگانی پیامبر اکرم (ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید