برگزاری جلسه نقد و آنالیز کتاب ختم الاولیاء: نبوت و ولایت از دیدگاه ابن عربی

به گزارش انجمن آقای شرفی، جلسه نقد و آنالیز کتاب ختم الاولیاء: نبوت و ولایت از دیدگاه ابن عربی (Le Sceau des Saints, Prophétie et Sainteté dans la doctrine dIbn Arabî) نوشتۀ میشل شوتکیویچ (Michel Chodkiewicz) با حضور استادان شهرام پازوکی، سیدرضا فیض، سیداحمد غفاری، بابک عالیخانی و اسماعیل باغستانی در تاریخ 21 خردادماه 1402، ساعت 14-17 در محل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می گردد.

برگزاری جلسه نقد و آنالیز کتاب ختم الاولیاء: نبوت و ولایت از دیدگاه ابن عربی

این کتاب در زمره معدود کتاب هایی است که تبیین و شرح مفهوم ولایت و گگرددن بسیاری از رازهای این مفهوم کانونی در نوشته های ابن عربی را طی تحلیل علمی کاملاً دقیقی بر عهده گرفته است. نویسنده با حضور منحصربه فرد و خاصش در قلمرو میراث شیخ اکبر توانسته است صفحات فراوانی را روشن سازد که در نظر بسیاری از دانشمندان و پژوهندگان تاریک و مجهول می کرده است.

در واقع این کتاب اثر محققانه دست اولی است در آنالیز تاریخی و تشریحی یکی از مهم ترین مفاهیم در قلمرو عرفان و تصوف، یعنی مفهوم ولایت و ابعاد مختلف آن به ویژه موضوع ختم ولایت و ارتباط آن با نبوت از دیدگاه ابن عربی به قلم استاد میشل (علی) شوتکیویچ، یکی از بزرگ ترین متخصصان عرفان ابن عربی در سطح جهانی در عصر کنونی.

اصل کتاب به زبان فرانسوی است و اهمیت و شهرتش موجب شده به چند زبان از جمله انگلیسی و ایتالیایی و عربی و ترکی ترجمه گردد.

در عایدی کتاب، نویسنده سیری دارد بر پیشینه آشنایی غربیان، کسانی مانند فلوگل، نیکلسون، پالاسیوس، ماسینیون، کربن، ایزوتسو و چیتیک با تصوف ابن عربی و پژوهش هایی که دربارۀ آثار و اندیشه های ابن عربی انجام داده اند و رویکردها و محاسن و معایب کارهایشان. سپس به ذکر مقاطع برجستۀ زندگانی ابن عربی می پردازد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری جلسه نقد و آنالیز کتاب ختم الاولیاء: نبوت و ولایت از دیدگاه ابن عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه نقد و آنالیز کتاب ختم الاولیاء: نبوت و ولایت از دیدگاه ابن عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید