عوامل تاثیرگذار در خرید نهال گردو پرسود و پر محصول

به گزارش انجمن آقای شرفی، رپرتاژ آگهی- باردهی و سود یک نهال یا باغ، رابطه مستقیمی با خرید نهال گردو با کیفیت و مرغوب دارد. با خرید نهال گردو مرغوب، می توان انتظار افزایش فراوری محصول را داشت که در پی آن سود بیشتری را کسب خواهید کرد.

عوامل تاثیرگذار در خرید نهال گردو پرسود و پر محصول

برای باغداران و علاقه مندان به کشاورزی، خرید نهال گردو، یکی از مهمترین مراحل است زیرا در کیفیت محصولاتشان بسیار تاثیرگذار است. در ادامه نکات مهمی را که برای خرید نهال گردو پرسود و پر محصول باید به آن توجه داشته باشید را آنالیز می کنیم.

خرید نهال گردو پرسود | آنالیز 6 نکته مهم

در زمان خرید، توجه به بعضی نکات برای انجام خرید نهال گردو پرسود بسیار مهم است. به نقل از نهالستان ارغوان نهال این نکات مهم شامل خرید از نهالستان معتبر، داشتن شناسنامه نهال و گواهی بهداشت، ظاهر سالم، سن مناسب و زمان مناسب خرید نهال گردو است.

  • خرید نهال گردو از مراکز معتبر

برای خرید نهال گردو پر محصول ، ضروری است تا خرید خود را از نهالستان های مجوز دار و معتبر انجام دهید. نهالستان های معتبر نهال های با کیفیت را فراوری می نمایند و در اختیار مردم قرار می دهند. بعلاوه خرید از نهالستانی که به طور مستقیم کاشت و پرورش نهال گردو را انجام می دهد و واسطه نیست، باعث می گردد تا بتوانید نهال را با قیمت نهایی کمتری بخریدو بیشتر سود کنید. در نهالستان های معتبر معمولا نهال ها به تاییدیه جهاد کشاورزی می رسند و کیفیت آن ها آنالیز می گردد.

نهال هایی مانند نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 7، نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور و… جزو انواع نهال گردو پرسود هستند که در نهالستان های معتبری مانند نهالستان ارغوان نهال با کیفیت بالایی فراوری می شوند.

  • خرید نهال گردو شناسنامه دار

نهال هایی که از نهالستان های تحت نظر جهاد کشاورزی تهیه می شوند، معمولا دارای شناسنامه هستند. در این صورت به هر نهال، یک شناسه تعلق می گیرد که با استفاده از این شناسه می توانید اصالت نهال را آنالیز کنید.این شناسه را تا بعد از باردهی نهال گردو، نگه داری کنید. داشتن این شناسه دلگرمی عظیمی برای باغداران و سرمایه گذاران است.

این شناسه ها ضررات باغدار را کمتر می نمایند چون بعد از بروز مشکل می توانید پیگیری های لازم را انجام دهید و ضرر و زیان را تاحد زیادی جبران کرد. نهال های شناسه دار نهال های استانداردی هستند که با تضمین فراوری شده اند و نوید از نهال گردو پر محصول می دهند.

هر شناسه شامل این موارد است: نام فراوری نماینده، نوع قلمه، نام نهالستان، بارکد و کد امنیتی که اطلاعات کامل را در اختیار باغدار قرار می دهد و اگر مسئله ای به وجو آید می توان پیگیری کرد.

  • توجه به ظاهر نهال و سلامت جسمی آن

شکل ظاهری نهال ها باید در زمان خرید به دقت مورد توجه قرار گیرد. انتخاب خوب، انتخاب نهال هایی است که از طراوت و شادابی کافی برخوردار باشند و ظاهری زیبا و سالم داشته باشند. توجه به ویژگی های ظاهری نهال باعث می گردد تا بتوانید نهال های سالمی بخرید و خرید نهال گردو پرسود داشته باشید.

*1 تنه نهال را به دقت مورد آنالیز قرار دهید و از سلامتی آن اطمینان حاصل کنید. روی تنه نهال هایی که پیوند زده شده، نباید بیش از حد برآمده باشد. دقت کنید که محل پیوند 15 تا 20 سانتی متر از طوق نهال فاصله داشته باشد.

*2 اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه آفتی روی نهال ها وجود ندارد. نهال های آفت زده ممکن است آفات نوی به باغ اضافه نموده و باعث آسیب بیشتر به باغ شوند.

*3 تنه نهال باید کاملا سالم و عاری از هرگونه خمیدگی، خراش، شکستگی و … باشد.

*4 ریشه های نهال باید کاملا طبیعی باشد و حالاتی غیر طبیعی مانند چنگ خوردگی، سفیدک، پارگی، آفت و … را نداشته باشند.

*5 شاخه ها باید عاری از هرگونه آفت و بیماری باشند. تخم بعضی از آفات به حدی کوچک و همرنگ بدنه درخت است که با چشم به راحتی دیده نمی گردد. حد فاصل بین شاخه ها و بدنه نهال را به خوبی آنالیز کنید.

*6 جوانه های روی نهال باید به تعداد کافی و سالم باشند اما این جوانه ها نباید از خواب بیدار شده باشند.

*7 نهال گردو باید سالم و شاداب باشد و رشد کافی نموده باشد. نهال های کوچک ممکن است بعد از انتقال به زمین از بین بروند و در برابر شرایط محیطی نتوانند دوام بیاورند.

نهال های عظیم هم برای کاشت مناسب نیستند چون نهال ها به شرایط زمین عادت می نمایند و ممکن است در زمان انتقال نتوانند با شرایط زمین نو به خوبی سازگار شوند.

*8 برگ های نهال باید سالم باشند و دچار خوردگی، زرد شدن و آفت آلوده نباشند.

  • داشتن گواهی قرنطینه نهال

گواهی بهداشت نباتی به نام سلامت بهداشتی گیاهان در جهان شناخته می گردد که در کشورهای مختلف به وسیله سازمان های متنوع کشاورزی صادر می شوند. گواهی قرنطینه نهال، زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی به گیاهان داده می گردد. این گواهی مجوز لازم را برای واردات و صادرات انواع نهال صادر می نماید و افرا د می توانند از اصالت و کیفیت نهال مطمئن شوند. گواهی قرنطینه نهال راهکاری برای حفظ سلامت خرید نهال است تا نهال هایی که از منطقه ها دیگری هستند با سلامتی به دست باغدار برسد.

  • توجه به سن نهال گردو

برای آغاز احداث باغ بهتر است از نهال گردو یک ساله یا دو ساله بهره ببرید. نهال های جوان با محیط نو سازگارتر هستند و به راحتی رشد می نمایند و می توانید انتظار یک نهال گردو پر محصول را داشته باشید.

هرچه سن نهال بیشتر باشد، پرورش و نگه داری آن سخت تر می گردد.

نهال گردو یک ساله یا دوساله برترین انتخاب است و مراقب باشید که افراد کلاهبردار با بهانه سن بیشتر نهال، آن را با قیمتی بالاتر به شما نفروشند.

خرید نهال گردو در زمان مناسب

همانطور که می دانید فصل پاییز و زمستان، برترین زمان کاشت نهال گردو است. برای کاشت نهال گردو در این زمان باید از مرداد ماه به فکر خرید نهال گردو باشید تا نهال های بهتری بتوانید بخرید. با پیش خرید نهال گردو از نهالستان های معتبرمانند ارغوان نهال،آریا نهال، گلد نهال و…، می توانید نهال های مرغوب تر و با قیمت مناسبی بخرید. هرچه برای خرید نهال کمتر هزینه کنید، نهال گردو پرسودتری خواهید داشت.

چگونه سود بیشتری از نهال گردو به دست آوریم؟

در پایان طبق تجربه ما در نهالستان ارغوان نهال بهتر است نهال های شناسه دار را بخرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید بعضی از خسارات را جبران کنید و بعلاوه نهال گردو پرسود و بارورتری داشته باشید. از سلامت نهال خریداری شده مطمئن شوید و نهال را در سن مناسب و در زمان مناسب بخرید. توجه به این نکات کوچک، سود سرشاری را برای شما به ارمغان می آورد.

بعلاوه جهت آموزش کلیه نکات مربوط به کاشت نهال گردو و مراقبتهای بعد از آن کافیست به سایت نهالستان سر بزنید و کلیه آموزش ها را دنبال کنید. https://www.nahalarghavan.com/

جهت اطلاع و خرید انواع نهال گردو پرسود و پرمحصول با کارشناسان ارغوان نهال در ارتباط باشید: 09141836535

منبع: شفقنا اقتصادی

به "عوامل تاثیرگذار در خرید نهال گردو پرسود و پر محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل تاثیرگذار در خرید نهال گردو پرسود و پر محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید