طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت ابلاغ شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، وزیر علوم طی نامه ای طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت را به روسای دانشگاه ها پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری ابلاغ کرد.

طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه انجمن آقای شرفی به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نامه ای خطاب به روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز آموزش عالی، طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت را ابلاغ کرد.

این طرح با هدف تجمیع و یکپارچه سازی راهبرد های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستگاه های اجرایی درجهت ارتقاء ارتباط دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت تهیه شده است.

بهبود و اصلاح ساختار، فرآیند ها و آیین نامه های اجرایی، پیش بینی مشوق ها و پشتیبان ها، هدفمند کردن برنامه های آموزشی و پژوهشی و توسعه همکاری ها و مشارکت با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور از مهم ترین راهبرد های این طرح هستند.

در روند تهیه این طرح از منابعی همچون اسناد بالادستی، آنالیز وضع موجود، تجارب و برنامه های کشور های مختلف استفاده شده است.

غلامی در این نامه، ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در ستاد وزارت علوم، خطاب به دانشگاه ها و موسسات پژوهشی گفت: با توجه به اهداف و راهبرد های مشخص شده در این طرح، باید برنامه ریزی و اقدامات متناسب صورت پذیرد. همچنین اطلاع رسانی و برنامه ریزی برای جلب مشارکت وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذی نفع نیز لازم و لازم است.

گفتنی است؛ طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت دارای 6 هدف کلان، 8 راهبرد اصلی و 44 اقدام اجرایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحول همکاری دانشگاه و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید