حمایت یک میلیارد ریالی وزارت علوم از انتها نامه و رساله دانشجویان متناسب با احتیاج جامعه

به گزارش انجمن آقای شرفی، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در دانشگاه سمنان گفت: در قالب گرنت فناورانه از همه اساتید و دانشجویانی که انتها نامه ها و رساله های دکترای خود را متناسب با احتیاج جامعه انجام دهند با پرداخت یک میلیارد ریال حمایت اقتصادی می کنیم.

حمایت یک میلیارد ریالی وزارت علوم از انتها نامه و رساله دانشجویان متناسب با احتیاج جامعه

به گزارش گروه استان های انجمن آقای شرفی، علی خیرالدین در حاشیه افتتاح خوابگاه خیرساز دانشگاه سمنان با بیان اینکه ارتباط دانشگاه ها با صنعت و پارک های علم و فناوری از برنامه های جدی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم است و برنامه های مختلفی را در این زمینه تدارک دیده شده است، گفت: در قالب گرنت فناورانه از همه اساتید و دانشجویانی که سرانجام نامه ها و رساله های دکترای خود را متناسب با احتیاج جامعه انجام دهند با پرداخت یک میلیارد ریال حمایت اقتصادی می کنیم.

خیرالدین به دیگر برنامه های این معاونت با یاری خیرین اشاره نمود و اضافه کرد: 6 هزار و 700 شرکت دانش بنیان با 65 هزار شغل ایجاد شده، بستر خوبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هستند و خیران می توانند در این زمینه نیز ورود پیدا نمایند و برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی یاری نمایند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از ایجاد کانون خیرین فناوری و نوآوری در این معاونت اطلاع داد و گفت: خیرانی که تمایل دارند در زمینه اشتغال فعالیت نمایند در این کانون پذیرای آنان هستیم.

خیرالدین به سرمایه گذاران فرشته به عنوان دیگر طرح این معاونت اشاره نمود و گفت: در قالب این طرح نیز خیران با سرمایه گذاری و خطرپذیری در یک شرکت فناور به تبدیل شدن ایده ها به محصول یاری می نمایند و از سود آن نیز بهره مند خواهند شد و در این زمینه نیز آماده همکاری با خیران هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به فعالیت 49 پارک علم و فناوری در سطح کشور گفت: از این تعداد 11 پارک دانشگاهی است.

خیرالدین مطرح نمود: 223 مرکز رشد، حدود 10 هزار و 700 واحد فناور و 80 مرکز کار آفرینی و حدود 4 پارک سازمانی داریم که حمایت های خوبی از این پارک ها می گردد.

به گفته وی، یاری به سطوح فناوری پایین (از یک تا چهار) و تبدیل ایده ها به نمونه آزمایشگاهی از جمله حمایت های معاونت فناوری و نو آوری از پارک های علم و فناوری است.

رئیس دانشگاه سمنان نیز گفت: عملیات اجرایی این خوابگاه از سال 1399 در زمینی به مساحت 400 متر مربع و با زیر بنای 514 متر مربع در قالب دو بلوک شروع شده است.

دکتر نصیری با بیان اینکه هر بلوک این خوابگاه دارای دو طبقه شامل 6 واحد در نظر گرفته شده است اضافه کرد: این خوابگاه ظرفیت 48 دانشجو را داراست که امروز با حضور جمعی از خیران دانشگاه بلوک 1 آن به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس دانشگاه سمنان؛ برای ساخت این خوابگاه دو میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

شایان ذکر است؛ بنیاد خیرین دانشگاه سمنان از سال 1386 به همت تنی چند از دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان، صنعتگران، بازاریان و شهروندان نیکوکار به منظور برطرف بعضی احتیاج های فرهنگی و به منظور جلب مشارکت و یاری های مردمی و دولتی شروع به کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت یک میلیارد ریالی وزارت علوم از انتها نامه و رساله دانشجویان متناسب با احتیاج جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت یک میلیارد ریالی وزارت علوم از انتها نامه و رساله دانشجویان متناسب با احتیاج جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید