سناتور آمریکایی خواستار ادامه حضور نظامی در افغانستان شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، نماینده جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا روز جمعه خواستار ادامه حضور نظامی کشورش در افغانستان شد.

سناتور آمریکایی خواستار ادامه حضور نظامی در افغانستان شد

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی که از جمله قانونگذاران نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به شمار می رود روز جمعه خواستار ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان شد.

به نوشته سی ان ان، در حالی که ترامپ قرار است گزارشی درباره مذاکرات صلح با طالبان دریافت کند، گراهام در بیانیه ای نوشت: نظامیان آمریکا قرار نیست در افغانستان به عنوان پلیس عمل کنند. آنها در خط مقدم دفاع از آمریکا برای جلوگیری از بازپیدایش گروه های افراطی هستند که مایلند به خاک آمریکا حمله کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر گونه توافق صلح که توانمندی های قدرتمند ضد تروریستی در افغانستان را از آمریکا سلب کند، توافق صلح نیست، بلکه راه را برای حمله ای دیگر به خاک آمریکا و حمله به منافع آمریکا در سراسر دنیا هموار می کند.

ترامپ قرار است ساعاتی دیگر در باشگاه گلف خودش در نیوجرسی با مشاوران امنیتی خود دیدار و درباره این موضوع رایزنی کند.

حدود دو هفته پیش مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت دونالد ترامپ می خواهد تا زمان برگزاری انتخابات 2020 شمار نیروهای رزمی آمریکا در افغانستان کاهش پیدا کند.

سند راهبرد ترامپ در خصوص آسیای جنوبی که آگوست 2017 از آن رونمایی شد خواستار استقرار نیروهای آمریکا در افغانستان با هدف مجاب کردن طالبان به مذاکره با دولت کابل شده بود.

پامپئو در مصاحبه ای روز هفت مرداد در مقر باشگاه اقتصادی واشنگتن در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد آمریکا نیروهایش در افغانستان را قبل از دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاهش دهد گفت: این دستوری است که من از رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرده ام.

رئیس جمهور آمریکا گفت: او منظورش را به طور روشن بیان کرده است: به جنگ های بی انتها انتها داده شده و شمار نیروها کاهش پیدا کنند. البته قضیه فقط ما نیستیم. ما امیدواریم در کل نیاز به حضور نیروهای نظامی در منطقه کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سناتور آمریکایی خواستار ادامه حضور نظامی در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی خواستار ادامه حضور نظامی در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید