سرمایه گذاری، رشد فروش، افزایش عایدی و ...؛ دلایل بهبود عملکرد شرکت های گروه مالی گردشگری

به گزارش انجمن آقای شرفی، بعضی هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه گروه مالی گردشگری در امسال با چندین پله صعود نسبت به سال گذشته در ردیف های بالاتری در میان شرکت های برتر ایران جای گرفتند.

سرمایه گذاری، رشد فروش، افزایش عایدی و ...؛ دلایل بهبود عملکرد شرکت های گروه مالی گردشگری

هلدینگ های و شرکت های گروه مالی گردشگری در سال های اخیر با سرمایه گذاری در بخش های مختلف توانستند جزو شرکت های برتر قرار بگیرند به طوری که بانک گردشگری در جمع پیشروترین شرکت ها و هلدینگ نگین گردشگری در صدر شرکت های با بیشترین رشد نهاده شده و شرکت احیا استیل فولاد بافت با جهش فروش خود را به صد شرکت برتر نزدیک نموده است.

بنا بر این گزارش، این گروه که در زیرمجموعه خود 8 هلدینگ دارد، در عملکرد یک سال اخیر، فوق العاده ظاهر شد به طوری که بانک گردشگری سال جاری در بیست و سومین دوره همایش شرکت های برتر ایران نسبت به سال گذشته ارتقای 18 پله ای داشت.

هلدینگ مالی نگین گردشگری ایرانیان نیز با 92 پله ارتقا در فروش در بین 87 شرکت برتر نهاده شد که علت آن رشد بالای 10 هزار میلیارد تومانی و تغییر قابل توجه نسبت به سال قبل تر در گروه شرکت های با بیشترین صعود بود. بعلاوه شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز در یک سال گذشته توانست حدود 90 درصد فروش خود را افزایش دهد و با ثبت عدد 6500 میلیارد تومان در صدر گروه دومین 100 شرکت برتر قرار بگیرد.

این گزارش حاکیست: گروه مالی گردشگری در سال های اخیر سبد متنوعی از سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ مالی ایجاد نموده و حالا فصل برداشت آن رسیده است، اما چه اقداماتی باعث شده بانک گردشگری به عنوان یک بانک خصوصی که در سال 1389 تاسیس شده اینگونه روند پیشرفت را به سرعت طی کند؟ در واقع نه تنها پروژه بانکداری دیجیتالی و ارائه خدمات بانکی الکترونیکی باعث کاهش هزینه های آن شده، با توسعه فعالیت های آنلاین و طرح هایی از سال گذشته در تمام 100 شعبه خود در سراسر کشور شروع نموده که امکان استفاده از ترانسفر فرودگاهی، تخفیف در بهای هتل های فرودگاهی و بعلاوه خدمات اپلیکیشن tobank و ... ارائه نموده است. همین مسئله باعث شده عایدی گروه مالی گردشگری ارتقا یابد؛ به طوری که در 9 ماهه سال جاری تنها عایدی حاصل از تراکنش های بانک 88 درصد افزایش یابد و همین عملکرد بانک باعث شده سود انباشته 9 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته رشدی بیش از 200 درصد داشته باشد و به 529 میلیارد تومان برسد.

بعلاوه با توجه به اینکه بانک گردشگری در یک سال اخیر برای پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش به صاحبان واحدهای تجاری اعلام آمادگی کرد، در 9 ماهه سال جاری عایدیهای حاصل از تسهیلات و اوراق بدهی را به 11 هزار و 800 میلیارد تومان رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 100 درصدی داشت که سبب ارتقاء جریان مالی در این بانک شد.

بانک گردشگری با افزایش سرمایه از 600 میلیارد تومان به 1500 میلیارد تومان قابلیت ویژه برای سرمایه گذاری به وجود آورد و دارایی های شرکت از 88 هزار میلیارد تومان در دوره مجمع عمومی 12 ماهه سال 1400 به 115 هزار میلیارد تومان در مقطع کنونی رسید.

از سوی دیگر بانک گردشگری در سال های اخیر با اجرای کمپین های اعتمادساز توانسته منجر به جذب بیشتر سپرده گذاران گردد و در حال حاضر حدود 100 هزار میلیارد تومان سپرده در این بانک وجود دارد در حالی که سال گذشته این رقم حدود 80 هزار میلیارد تومان بود؛ همین مساله علاوه بر اینکه یاری می نماید تا خدمات بانکداری خود را توسعه دهد، زمینه برای سرمایه گذاری های بانک را هم بیشتر می نماید و گزارش های 9 ماهه سال جاری اش این موضوع را تایید می نماید که این بانک 1300 میلیارد تومان سرمایه گذاری نو داشته است.

در حال حاضر بانک گردشگری با نماد وگردش در بازار سرمایه هم مورد توجه سرمایه گذاران نهاده شده است، به طوری که اندیکاتور مک دی روند ورود سرمایه به بانک در چند وقت اخیر را مورد تایید قرار می دهد و این مساله ناشی از افزایش سودسازی بانک در 9 ماهه سال جاری بوده است؛ بعلاوه در آخرین گزارش بانک به ازای هر سهم حدود 32 تومان سود اعلام شده؛ در حالی که این اندازه سودسازی سال گذشته در 12 ماهه ثبت شده بود، به همین علت پیش بینی می گردد در مجمع سال جاری سود هر سهم بانک گردشگری نسبت به سال قبل رشدی 50 درصدی خواهد داشت

منبع: گردشبان

به "سرمایه گذاری، رشد فروش، افزایش عایدی و ...؛ دلایل بهبود عملکرد شرکت های گروه مالی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری، رشد فروش، افزایش عایدی و ...؛ دلایل بهبود عملکرد شرکت های گروه مالی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید