سرزمینی هفت رنگ در قلب آفریقا

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرگزاری فارس: در جنوب شرقی قاره آفریقا جزیره ای به نام جزیره موریشیوس وجود دارد که در آن یکی از عجایب دنیا را می توان مشاهده کرد، در این جزیره قطعه زمینی وجود دارد که خاک آن به شکل رنگین کمان هفت رنگ است.

سرزمینی هفت رنگ در قلب آفریقا

در جزیره موریشیوس یکی از عجایب بسیار زیبا و شگفت انگیز دنیا را می توان می یافت. این جزیره مساحتی بالغ بر دو برابر مساحت کشور بحرین یعنی 1865 کیلومتر مربع دارد و در جنوب شرقی قاره آفریقا واقع شده است. شگفتی این جزیره در آن است که در قسمتی از آن تکه زمینی مشاهده می گردد که خاک آن هفت رنگ دارد و همین موجب شده تا این منطقه به سرزمین هفت رنگ معروف گردد.

این قطعه زمین مساحتی بالغ بر 7500 متر مربع را دربرمی گیرد و شن های این منطقه به رنگ های قرمز، کرم، بنفش، سبز، آبی، ارغوانی و زرد است و آمیخته شدن این شن ها با رنگ آبی دریا که در کنار آن واقع شده است، به این منطقه زیبایی خاص و خیره نماینده ای بخشیده است. زمین شناسان معتقدند، رنگ قرمز موجود در خاک این منطقه ناشی از وجود آهن و رنگ آبی و ارغوانی مشاهده در آن ناشی از وجود ماده آلومینیوم در آن است.

از نکات بسیار عجیب این سرزمین هفت که عدم آمیزش رنگ ها با یکدیگر است، به گونه ای که هر لایه از خاک در همان طبقه و رنگ خود باقی می ماند، بی آنکه با طبقه و رنگ دیگر آمیخته گردد و این نکته بسیار عجیبی است که زمین شناسان تا به امروز نتوانسته اند برای آن تفسیری پیدا نمایند. بعلاوه خاک هفت رنگ این منطقه با وجود قرار داشتن در منطقه استوایی و باران های موسمی شدیدی که شاهد آن است، هیچ گاه کم یا با یکدیگر آمیخته نشده است.

این سرزمین سالیانه هزاران توریست را به خود جذب می نماید. آنچه مشاهده می کنید، تصاویری دیگر از سرزمین هفت رنگ است.

منبع: برترین ها

به "سرزمینی هفت رنگ در قلب آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمینی هفت رنگ در قلب آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید