ستاره ای که برای خداحافظی مقاومت می نماید ، حیف از آن پنالتی سوخته!

به گزارش انجمن آقای شرفی، بازیکن آرام فوتبال ایران آنطور که باید در قاب های طلایی دیده نشد. اشکان دژاگه سرشناس ترین غایب لیگ این فصل است.

ستاره ای که برای خداحافظی مقاومت می نماید ، حیف از آن پنالتی سوخته!

انجمن آقای شرفی آنلاین - بهروز رسایلی

لیگ بیست وسوم فوتبال ایران غایب زیاد دارد، اما شاید یکی از سرشناس ترین آنها اشکان دژاگه باشد؛ هافبک فوق العاده دوست داشتنی فوتبال ایران که فصل گذشته را در فولاد خوزستان به سرانجام برد، اما گویا برای فصل تازه مشتری پیدا ننموده و در خانه مانده است. طی روزهای گذشته شایعاتی در خصوص احتمال خداحافظی دژاگه از میادین منتشر شد، اما به نظر می رسد اشکان هنوز در حال مقاومت است و نمی خواهد به این زودی به دوران فوتبالش سرانجام دهد. او برای خیلی از مردم فوتبال دوست ایران یک چهره خواستنی بود، ولی شاید آنطور که باید حقش را نگرفت و امور جهان به کامش پیش نرفت.

حیف از آن پنالتی سوخته

در رده ملی، زمزمه حضور اشکان دژاگه در تیم ایران از دوران سرمربیگری افشین قطبی سرزبان ها افتاده بود. با این حال با حضور کارلوس کی روش بود که اشکان، با سابقه حضور در تیم های ملی پایه آلمان پذیرفت برای تیم ایران بازی کند. شاید شما یادتان نیاید اما آن روزها یکی از بزرگ ترین جنجال های فوتبال ایران مربوط به خالکوبی های دژاگه بود و اینکه او چطور قرار است با این شرایط برای تیم ملی بازی کند! اشکان حتی در مقطعی ناچار به پوشاندن تتوهای خود شد، اما حالا شرایط کاملا فرق نموده و انواع و اقسام تصاویر از خالکوبی های رنگارنگ بازیکنان لیگی منتشر می گردد. بگذریم! اشکان شروعی خیره کننده در تیم ملی ایران داشت و اسفند90 در مرحله مقدماتی جام جهانی2014 در برابر قطر دبل کرد. آن روز به نظر می رسید یک فوق ستاره پیراهن تیم ملی ایران را پوشیده، اما شاید کمتر کسی تصور می کرد دژاگه تا سرانجام دوران فوتبالش فقط 9گل دیگر عمدتا مقابل تیم های ضعیف به ثمر برساند.

با همه اینها، دژاگه بازیکن مفیدی برای تیم ملی بود. شاید می شد زحمات او به نحو مطلوب به بار بنشیند و در حافظه جمعی ایرانیان جا بگیرد، اگر داور بازی با آرژانتین خطای پنالتی محرز اتفاق افتاده روی او از سوی زابالتا را می دید. فرض کنید ایران می توانست آرژانتین بزرگ را ببرد و از گروهش بالا برود؛ در این صورت آن پنالتی چه فراز طلایی عجیبی می شد در کارنامه دژاگه. به هرحال اشکان تا سرانجام جام ملت های2019 آسیا پیراهن تیم ملی ایران را به تن داشت. آن تورنمنت برای فوتبال ما با تلخی تمام به سرانجام رسید و بعد هم اشکان دیگر دعوت نشد. آن اوایل به این غیبت واکنش های تند نشان می داد، اما بعدا موضوع برای خودش و هوادارانش عادی شد.

بازیکن 800هزار دلاری

در رده باشگاهی هم اتفاقاتی که باید برای اشکان در ایران رخ نداد. حضور توأمان او، حاج صفی و شجاعی در تراکتور لیگ هجدهم، یک بمب خبری واقعی بود. در خصوص این انتقال حرف و حدیث های بسیاری به وجود آمد و بعضی گفتند با هر کدام از این بازیکنان قراردادهای ارزی با قیمت 800هزار دلار بسته شده است. شرایط اما برای دژاگه چندان خوب پیش نرفت. او با جان توشاک درگیر شد و طی مدت حضورش در تبریز، تنها فتح یک جام حذفی را تجربه کرد؛ آنچه حتما سقف آرزوهای تراکتور و اشکان در خصوص این همکاری نبود. پس از یک دوره حضور ناموفق در الشحانیه قطر، اشکان به فولاد پیوست و در رفت و برگشت بین نیمکت و ترکیب، نمایشی پرنوسان داشت. هر چه هست، او به صورت فردی، لایق قاب های طلایی بیشتری بود؛ یک کار ماندگار و موفقیت بزرگ در تیم ملی یا یک قهرمانی در لیگ برتر، اما نشد، حیف.

منبع: همشهری آنلاین

به "ستاره ای که برای خداحافظی مقاومت می نماید ، حیف از آن پنالتی سوخته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره ای که برای خداحافظی مقاومت می نماید ، حیف از آن پنالتی سوخته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید