ساخت اولین قطار نامرئی بدست ژاپنی ها در سال 2018

به گزارش انجمن آقای شرفی، صنعت کشور ژاپن همیشه مثال خوبی از هماهنگی کامل تکنولوژی، طراحی و طبیعت بوده است. صنعت ریلی این کشور نیز از پیشرفته ترین سیستم های جهان است و سریع ترین قطارهای جهان در سیستم ریلی این کشور مشغول به کار هستند.

ساخت اولین قطار نامرئی بدست ژاپنی ها در سال 2018

یکی از مشهورترین طراحان معماری ژاپن، طی یک پروژه تحقیقاتی، طرحی مفهومی از یک قطار نامرئی ارائه کرده است، که در صورت ساخته شدن، می تواند آغازگر عصری جدید در صنعت ریلی جهان باشد. این طرح مفهومی مربوط به یک قطار نامرئی است که قرار است توسط یکی از شرکت های ریلی ژاپن بنام سیبو در جشن صدمین سالگرد این شرکت در سال 2018 ساخته شود.

این معمار شهرت خود را مدیون ساخت سازه های معماری از مواد شیشه ای کاملا متفاوت درطرح های معماری اش است. سیجما با استفاده از موادی شفاف با قدرت بازتابی بشدت بالا سازه هایی ایجاد می کند که از شدت شفافیت با محیط اطراف خود درهم می آمیزد و با بازتاب محیط پیرامون، کاملا نامریی به نظر می رسد.

او پیش از این با استفاده از همین مواد با خاصیت بازتابی شدید سازه هایی مشابه را در موزه لوور فرانسه ساخته است که برای او جایزه معماری پریتزکر (Pritzker) و پیشنهاد جایزه نوبل معماری را به همراه داشته است. سجیما در مورد سفارش طراحی این قطار می گوید که شرکت مورد نظر طی سفارشی به او اعلام کرده، قطاری می خواهد که پیش از این هیچ نمونه ای از آن وجود نداشته است.

او در ادامه می گوید: قطار مورد نظر شرکت، از منظره های طبیعی زیادی از کوه ها و دشت ها تا وسط شهرها حرکت می کرد. من قصد داشتم قطاری طراحی کنم که بتواند با همه این مناظر طبیعی هم خوانی داشته باشد. بعلاوه می خواستم این قطار حس راحتی و آرامش را به همه مسافرین القا کند و مانند اتاق های خانه هایشان راحت باشد تا آنها باز هم برای سفرهای بعدی، این قطار را انتخاب کنند.

این ترن ویژه اکسپرس با شمار محدودی مسافر در گذر از مناظر متفاوت و زیبایی از کوه های چی چی بو گرفته تا میانه شهر توکیو سفر می کند. انتظار می رود که نخستین قطار نامریی جهان کار خود را از 2018 درنزدیکی توکیو آغاز کند.

منبع: الی گشت

به "ساخت اولین قطار نامرئی بدست ژاپنی ها در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین قطار نامرئی بدست ژاپنی ها در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید