راه اندازی سامانه هوشمند پایش ضریب توان برای نخستین بار در کشور

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرگزاری خبرنگاران- سامانه هوشمند پایش ضریب توان، به وسیله توانیر راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه هوشمند پایش ضریب توان برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری انجمن آقای شرفی از توانیر، برای نخستین بار در کشور، با ایجاد راه اندازی سامانه نرم افزاری هوشمند پایش ضریب توان، به وسیله متخصصان داخلی، کنترل هوشمند توان راکتیو شبکه توزیع امکان پذیر شد.

با راه اندازی این سامانه، تلفات شبکه توزیع برق کشور کاهش بیشتری خواهد یافت.

در همین خصوص مهندس محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر، ایجاد سامانه هوشمند پایش ضریب توان را به اسم یک ماموریت ویژه اسم کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح برای نخستین بار در کشور و حول محور تحول دیجیتال منجر به هوشمندسازی در مقوله ضریب توان شد.

متولی زاده با ارسال نامه ای خطاب به معاون برق وانرژی وزارت نیرو یادآور شد: این سامانه نرم افزاری با همکاری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و حمایت معاونت هماهنگی توزیع توانیر تهیه و راه اندازی شد که به اسم یک سامانه فعال، در حال بهره برداری است و نتایج قابل توجهی در پایش توان راکتیو و ضریب توان فیدر های فشار میانه کشور داشته است.

برپایه این گزارش، همایون حایری معاون برق و انرژی وزیر نیرو هم در مورد اهمیت راه سامانه هوشمند پایش ضریب توان به وسیله توانیر گفت: با اقدامات اجرا شده به وسیله شرکت توانیر، تلفات شبکه توزیع برق طی چندسال اخیر کاهش چشمگیری داشته و از 15 درصد به 9.2 درصد رسیده و تک رقمی شده است.

حایری در هامش این نامه، خطاب به علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نوشت: به همین دلیل، ایجاد سامانه هوشمند پایش ضریب توان که برای نخستین بار و باسامانه نرم افزاری بومی ایجاد شده است، این قابلیت را فراهم می سازد که توان راکتیو در شبکه توزیع برق به طور هوشمند کنترل و مدیریت گردد و در پی آن تلفات شبکه توزیع برق، کاهش بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "راه اندازی سامانه هوشمند پایش ضریب توان برای نخستین بار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه هوشمند پایش ضریب توان برای نخستین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید