ملاقات نمایندگان اتمی واشنگتن، سئول و توکیو با موضوع کره شمالی

به گزارش انجمن آقای شرفی، یک روز بعد از شلیک موشک دوربرد کره شمالی، نمایندگان ارشد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در توکیو ملاقات و درباره برنامه اتمی و موشکی کره شمالی رایزنی کردند.

ملاقات نمایندگان اتمی واشنگتن، سئول و توکیو با موضوع کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی، نمایندگان سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن روز سه شنبه (امروز) به منظور رایزنی درباره کره شمالی در توکیو یک نشست مشترک و سه جانبه ترتیب دادند.

بنا بر روایت رویترز، بعد از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، نمایندگان ارشد اتمی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با هم ملاقات کردند.

به گزارش این رسانه غربی، یک روز بعد از اعلام پیونگ یانگ درباره انجام آزمایش یک موشک نو برد بلند، نمایندگان ارشد آمریکا کره جنوبی و ژاپن برای رایزنی درباره نحوه مهار برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی با هم در توکیو ملاقات کردند.

کره شمالی هفته جاری یک موشک کروز نو را با موفقیت آزمایش کرد. این موشک پس از پرتاب با موفقیت به هدف مورد نظر اصابت کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی در این باره گزارش داد، این آزمایش ها طی روزهای شنبه و یک شنبه صورت گرفته است.

در بخشی از این آزمایش ها، یک موشک هدفش را در 1500 کیلومتر دورتر و با عبور از خشکی و آبهای داخلی این کشور با موفقیت هدف قرار داده است.

رویترز در گزارش خود درباره این موشک نوشت: تحلیلگران می گویند این (موشک کره شمالی) می تواند اولین سلاح این کشور با قابلیت های اتمی باشد.

سونگ کیم نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در نشست مشترک با نمایندگان کره جنوبی و ژاپن در توکیو گفت: تحولات اخیر در کره شمالی یادآور اهمیت ارتباطات نزدیک و همکاری سه کشور است.

به گزارش رویترز، واشنگتن، سئول و توکیو از چندی قبل مشغول صحبت در مورد نحوه شکستن بن بست ایجاد شده با کره شمالی درباره برنامه اتمی و موشکی این کشور بوده اند.

نماینده ویژه واشنگتن در امور کره شمالی در ملاقات با تاکهیرو فوناکوشی نماینده ویژه ژاپن در امور کره شمالی و نو کیو-دوک نماینده ویژه کره جنوبی در امور کره شمالی اعلام نمود، آمریکا همچنان در دیپلماسی را برای پرداختن به مسائل مرتبط با کره شمالی باز گذاشته است.

پیشتر کاخ سفید ضمن محکوم کردن ازمایش موشکی نو کره شمالی اعلام نمود، آمریکا همچنان برای تعامل با کره شمالی آمادگی دارد.

به رغم این اظهارنظرهای مقام های آمریکایی، دولت جو بایدن هیچ رغبت و تمایلی برای کاستن از تحریم های کره شمالی نشان نداده است.

مقام های کره شمالی اعلام نمودند که با توجه به موضوع تحریم ها و برگزاری رزمایش های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی، پیونگ یانگ هیچ نشانه ای از تغییر در مواضع واشنگتن ندیده است و به همین علت کره شمالی آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه حمله دشمنان حفظ نموده است.

تنش ها در شبه جزیره کره در شرایطی دوباره شدت گرفته که در دولت دونالد ترامپ به رغم سه بار ملاقات رسمی و غیررسمی سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، ویتنام و منطقه مرزی دو کره، هیچ پیشرفتی در قبال مذاکرات دو کشور ایجاد نشد.

ملاقات سه جانبه نمایندگان ارشد واشنگتن، سئول و توکیو در مرکز ژاپن، ساعاتی بعد از گفت و گوی روز دوشنبه نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن انجام شد.

به نوشته خبرگزاری دولتی یونهاپ کره جنوبی، نمایندگان سئول و توکیو در این گفت و گو بر لزوم تداوم همکاری ها به منظور بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات تأکید کردند.

خبرگزاری یونهاپ در گزارش خود اضافه نمود: توکیو و سئول درخصوص استفاده از یاری های بشردوستانه و دیگر مشوق ها برای ترغیب پیونگ یانگ به تداوم مذاکرات، رایزنی کردند.

نو کیو-دوک نماینده کره جنوبی در امور کره شمالی پیش از سفر به توکیو درباره ملاقات سه جانبه با نمایندگان آمریکا و ژاپن توضیحاتی داده بود.

این مقام ارشد کره جنوبی درباره گفت وگوها با طرف آمریکایی گفت، پیشرفت قابل توجهی درباره پروژه های یاری های بشردوستانه انجام شد اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ملاقات نمایندگان اتمی واشنگتن، سئول و توکیو با موضوع کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نمایندگان اتمی واشنگتن، سئول و توکیو با موضوع کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید