خط فراوری آلومینای آلفا با ظرفیت 17 هزار تن در سال راه اندازی می گردد

به گزارش انجمن آقای شرفی، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان داخلی به زودی خط فراوری آلومینای آلفا با ظرفیت فراوری 17 هزار تن در سال را بهره برداری می نماید، محصولی که گفته می گردد قرار است در آینده علاوه بر تامین احتیاج وارداتی کشور، بازار صادراتی را نیز پوشش دهد.

خط فراوری آلومینای آلفا با ظرفیت 17 هزار تن در سال راه اندازی می گردد

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به پیش راه اندازی خط فراوری آلومینای آلفا با ظرفیت 17 هزار تن در سال به عنوان خط اصلی فراوری این شرکت، اظهار کرد: با راه اندازی این خط در سال نخست 50 تا 60 درصد احتیاج داخل به این محصول رفع می گردد و ظرفیت فراوری در سال آینده، کل احتیاج کشور را پوشش خواهد داد.

مجید اجلالی با شرح اینکه، آلومینا یا اکسید آلومینیوم از مواد اولیه پرکاربرد سرامیکی است که دارای خواص مکانیکی منحصربفردی نظیر استحکام فشاری و سختی بالاست، اضافه نمود: مقاومت حرارتی بالا نیز از ویژگی هایی است سبب شده تا برای فراوری مواد نسوز به عنوان یکی از اصلی ترین اجزاء به کار رود.

وی ادامه داد: آلومینای آلفا یک محصول واسطه است که در صنایع کاتالیست ها، سرامیک، نسوزها، مواد ساینده، گلوله های آسیاب سرامیکی و سایر سرامیک های پیشرفته صنعتی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه خط نیمه صنعتی شرکت با ظرفیت دو هزار تن در سال هم اکنون در حال فعالیت است و فروش مناسبی نیز داشته است، اظهار کرد: همزمان با طرح نیمه صنعتی، طرح اصلی شرکت با ظرفیت 15 هزار تن در سال اول هم اکنون راه اندازی شده و آماده بهره برداری است و ظرفیت فراوری کل در سال اول به 17 هزار تن می رسد.

اجلالی با بیان اینکه این شرکت پیش از راه اندازی خط نیمه صنعتی، مبلغ 300 میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرد که این مبلغ صرف مطالعات اولیه طرح و احداث واحد پایلوت فراوری آلومینای آلفای پایه کاتالیست و مقاوم به سایش شد، گفت: مبلغی که از صندوق برای این منظور دریافت کردیم، به ما یاری کرد و توانستیم بخشی از کار را با استفاده از این تسهیلات انجام دهیم.

این فعال صنعتی با اشاره به اینکه هزینه های خط فراوری 17 هزار تنی این طرح از محل آورده اولیه سهامداران و تسهیلات بانکی تامین شده است، اظهار داشت: جدا از خط پایلوت دو هزار تنی، طرح اصلی شرکت با ظرفیت 15 هزار تن، 27 میلیارد تومان سرمایه گذاری در برداشت و اکنون از صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست سرمایه در گردش نموده ایم. اگر سرمایه در گردش با شرایط مناسب تامین گردد، در سال اول 50 تا 60 درصد احتیاج داخل را رفع می گردد و تا سال آینده کشور از واردات آلفا آلومینا کاملا بی احتیاج خواهد شد.

وی با بیان اینکه، کشور احتیاجمند 15 تا 20 گرید مختلف آلفا است، گفت: ما اکنون توانایی فراوری 16 گرید را داریم و در طرح جدید 20 گرید مورد احتیاج کشور را پوشش می دهیم اما به بهره برداری رسیدن کامل خط یکی دو ماه زمان می برد و البته با فراوریکنندگان بزرگ سرامیک و پایه کاتالیست وارد عقد قرارداد شده ایم.

اجلالی همچنین درخصوص صادرات محصولات این شرکت نیز شرح داد: در بازار ترکیه با دو شرکت کار می کنیم و برای اواخر خرداد یک نمونه 25 تنی برای ترکیه ارسال می گردد، برای دبی نیز نمونه ارسال شده و به تایید دو کارخانه رسیده و قرار است با آنها نیز همکاری کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: محصولی که شرکت ما فراوری می نماید از یک طرف تا فرانسه و از طرف دیگر تا هند فراوریکننده دیگری ندارد و احتیاج کشور که حدود 30 هزار تن است اکنون به صورت واردات تامین می گردد که البته به علت مسائل ارز و مسائل دیگر بسیاری از شرکت ها واردات مواد اولیه شان به مشکل خورده است.

وی درباره برابری این محصول با مشابه خارجی آن نیز گفت: طبق تاییدیه مرکز متالوژی رازی، به لحاظ کیفیت محصول ما قابل رقابت با آلفای فرانسه است و با توجه به طراحی و ساخت محصول توسط خود شرکت و کنترل هزینه ها و نیروی انسانی متخصص، حاضریم از لحاظ قیمت با محصول چینی نیز رقابت کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه گفت: اگر قرار است بدنه دانش بنیان صنعت کشور کاری انجام دهد و گره ای از مسائل کشور باز و به خودکفایی در بسیاری از حوزه ها برسیم، باید سقف تسهیلات را افزایش داد و شرایط دریافت تسهیلات را به صورت واقعی تسهیل کرد.

علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا

به "خط فراوری آلومینای آلفا با ظرفیت 17 هزار تن در سال راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری آلومینای آلفا با ظرفیت 17 هزار تن در سال راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید