تهیه کنندگان تئاتر های ایران تماشاچیان هستند

به گزارش انجمن آقای شرفی، کارگردان پدر گفت: تهیه کنندگان تئاتر های ایران تماشاچیان هستند. پس از اجرا ما باید جوابگو باشیم اما هیچکس نیست که حمایت کند.

تهیه کنندگان تئاتر های ایران تماشاچیان هستند

نمایش پدر با طراحی و کارگردانی آروند دشت آرای از 6 شهریور تا 20 مهر در سالن اصلی تئاتر شهر بر روی صحنه می آید. این نمایش به نویسندگی فلوریان زلر و مترجمی حمیدرضا امان پور قرایی و مریم حیدری اجرا خواهد شد.

منتظر بازی متفاوت رضا کیانیان باشید

آروند دشت آرای طراح و کارگران نمایش پدر در نشست خبری دوشنبه 31 مرداد ماه 1401 گفت: در نمایش پدر منتظر یک بازی متفاوت از رضا کیانیان باشید. تئاتر کاری بداهه است و آقای کیانیان من را متعجب کرد زیرا اساسا حضور کسانی مانند آقای کیانیان و نسل این افراد کمرنگ تر می گردد.

نمایشنامه پدر از فیلمنامه اش بهتر است

وی ادامه داد و گفت: نمایش پدر با یک اجرای پر انگیزه همراه است. نمایشنامه پدر از فیلمنامه اش بهتر خواهد بود و اجرای این نمایش برای من فرق دارد. وی در این نشست خبری انجمن آقای شرفی و همکاران خود را برای دیدن اجرا و دیدنی این نمایش دعوت کرد.

او گفت: بعلاوه با شرایط مالی تعداد اندکی دست به ساخت تئاتر، فیلم و ... می زنند اما ما سعی می کنیم تئاتر را با قدرت بیشتری همراه کنیم. وی ادامه داد و گفت: ما احتیاج داریم تئاتر را زنده نگه داریم. ما قصد داریم برای نمایش پدر تور گردشگری بگذاریم تا بتوانیم در مکان های مختلف این اجرا را برگزار کنیم.

نمایش پدر متفاوت تر از فیلم آن است

سوگل خلیق بازیگران نمایش پدر گفت: در زندگی با مشکلاتی با بزرگتر ها همراه هستیم. من هم در زندگی تجربه هایی داشتم و اولین چیزی که در این نمایش نگاه کردم این بود که فیلم این کار قبلا ساخته شده بود، اما زمانی که پای کار آمدم دیدم اجرای نمایش فرق دارد. این نمایش باعث شد که برای اولین بار با این نوع اجرا و بیماری یک پدر همراه باشم.

سعی کردیم اجرای کلیشه ای نداشته باشیم

مارین ون هولک در نشست خبری نمایش پدر گفت: من این نقش را انتخاب کردم تا به من خوش بگذرد و خودم دوست داشتم یک نقش نور دار را بازی کنم. من بیشتر سعی می کنم از بازی خودم لذت ببرم و به فضا و همه چیز انرژی بدهم.

وی در ادامه سخنانش به بازیگران هم گروهش اشاره نمود و گفت: سعید چنگیزی و رضا کیانیان ایده های خوبی بودند. این نمایش می تواند خیلی تاثیر گذار باشد، چون تصمیمات زیادی گرفتیم تا تصمیم ظریف تری داشته باشیم. من فکر می کنم این نمایش به زندگی ما خیلی نزدیک تر است و سعی کردیم اجرای کلیشه ای نداشته باشیم.

صحبتی کوتاه در مورد نمایش پدر

سعید چنگیزیان در این نشست گفت: از ابتدا زمانی که هیچ آشنایی با کار، درام، بداهه و ... نداشتم آقای کیانیان روی کار بود. بیشترین چالش برای من این است که نمایش را به خوبی اجرا کنم و هرجایی از اجرا به یاری گروه باشم.

ارزشمندی حضور بازیگران

رضا کیانیان، بازیگر سینما و تئاتر ایران گفت: زمانی که از سعید چنگیزیان درخواست کردیم در این نقش کوچک بازی نمایند، بعد از مدتی پذیرفتند و این پذیرش برای من ارزشمند بود. بعلاوه در اجرای صحنه شما خواهید دید، زمانی که ایشان نمایش را اجرا می نماید چقدر کار ایشان با ارزش است.

وی ادامه داد: زمانی که از خانم رشیدی درخواست کردیم بازیگری در این نمایش را بر عهده بگیرد کمی نگران بودیم، چون این شرایط را تجربه نموده بود و بار ها و بار ها سر صحنه گریه کرد، اما در نهایت توانست به خوبی از عهده این اجرا بر بیاید.

دیدنچیان تهیه نمایندگان تئاتر هستند

آروند دشت آرای، طراح وکارگردان نمایش پدر در انتهای این نشست خبری گفت: تهیه نماینده تئاتر های ایران دیدن چیان هستند. پس از اجرا ما باید جوابگو باشیم و در این زمینه هیچکس نیست که حمایت کند. در حدود 10 سال پیش زمانی بود که دوستانی می آمدند و نمی دانستند تئاتر چنین سالن یا برنامه ای دارد. امیدوار هستیم مرکز هنر های نمایشی به ما یاری کند و حامی تئاتر باشد.

انجمن آقای شرفی فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تهیه کنندگان تئاتر های ایران تماشاچیان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه کنندگان تئاتر های ایران تماشاچیان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید