11 فیلم ارزشمندی که در اسکار 2019 نادیده گرفته شدند

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران - سید هادی هادیان: مراسم اسکار همواره یکی از برترین فستیوال های سینمایی بوده است که معتبرترین جایزه های سینما در آنجا به منتخبین اهدا شده است. در سال های اخیر، فیلم های معدودی در جشنواره اسکار حضور داشته اند که علیرغم کیفیت بالای آنها، شانسی برای کسب جایزه نداشته اند. در واقع کیفیت معیار دقیقی برای نامزد شدن و در نهایت دریافت جایزه نبوده است، و می توان این طور برداشت کرد که جایزه دریافت این فیلم ها به سیاست، ژانر و حتی شهرت بازیگران و کارگردان آن ها نیز بستگی دارد.

11 فیلم ارزشمندی که در اسکار 2019 نادیده گرفته شدند

شاید این به همین دلیل است که هر ساله آکادمی اسکار فیلم های فوق العاده ای را نادیده می گیرد و یا بسکمک از این فیلم ها برای جوایز دیگر نامزد می شوند و حتی در بعضی از آن ها جایزه های ارزشمندی را نیز به دست می آوردند. حال ما در این مقاله سعی کرده ایم تا با کمال بی طرفی، توجه شما را به فیلم هایی که آکادمی اسکار آن ها را نادیده گرفته است، اما برنده جایزه منتقدان و دیگر جوایز سینمایی شدند، جلب کنیم.

1 - سوارکار (The Rider)

امتیاز در IMDb: 7.5

در ابتدای کار، این فیلم ممکن است یک داستان ساده در مورد زندگی یک پسر آمریکایی به نظر برسد که در جریان سوارکاری مصدوم شده است و مجبور است با شغل آموزش اسب سواری خداحافظی کند و به سرزمین های سرخپوستان آمریکا مهاجرت کند. اما داستان در طول مشاهده فیلم، پرده از نکاتی برمی دارد که نشان می دهد این اثر فاخر فقط یک درام معمولی در مورد سختی های زندگی انسان نیست.

در واقع این شخص به دنبال هویت واقعی خود در طول فیلم است. با توجه به محتوای این فیلم فلسفی، مهم نیست که از کجا هستید و چه ذهنیتی دارید؛ داستان فیلم سوارکار برای همه روشن است. دلیل این وضوح به این موضوع برمی شود که همه انسان ها هستند تا جایگاه واقعی خود را در این جهان پیدا کنند.

2 - مودی (Maudie)

امتیاز در IMDb: 7.7

فیلم مودی یکی از فیلم هایی بود که با هزینه بسیار کم و در مجموع کم خرج در جشنواره فیلم ایرلند به نمایش درآمد. این فیلم هیچ جایزه معتبری دریافت نکرده است، اما بسکمک از منتقدان سینمایی آن را یکی از بهترین فیلم های سال 2018 نامیده اند. داستان این فیلم به صورت عاشقانه، خنده دار و قابل درک روایت می شود که قصد دارد تا به ما بگوید که عشق به منطق و عقل بستگی ندارد.

هدف اصلی آن است که عشق می تواند فرد را دگرگون کند. در فیلم مودی، تماشاگر می تواند پیشرفت رابطه عاطفی بین 2 فرد عادی را مشاهده کند که بین یک فروشنده ماهی و یک خانم خانه دار بیمار اتفاق می افتد. اما به لطف معجزه عشق به شخص دیگری، خانم خانه دار تصمیم می گیرد تا علاقه خود را به هنر افزایش دهد و به یک هنرمند پیروز تبدیل شود.

3 - کلمبوس (Columbus)

امتیاز در IMDb: 7

یکی دیگر از فیلم های درام قدرتمندی که نتوانست توجه زیاد منتقدان را به خود جلب کند، فیلم کلمبوس اثر کوگونادا است. داستان فیلم روایت سفر مردی از کره جنوبی به یک شهر کوچک در آمریکا است تا از پدر بیمار خود مراقبت کند.

در آنجا، او با یک زن که در یک وضعیت مشابه قرار گرفته است، ملاقات می کند. به نظر می رسد که آن ها دقیقا همانند هر فیلم دیگری دچار روابط عاشقانه شوند. اما بر خلاف تصور شما، در حالی که انتظار داریم با یک داستان احساساتی آرام روبرو شویم، شما با یک چالش عمیق فکری و سوالاتی عجیب و غریب در مورد عشق و خانواده روبه رو می شوید که هر کسی را درباره زندگی خود به فکر فرو می برد.

4 - مندی (Mandy)

امتیاز در IMDb: 6.6

این فیلم پیرامون هیجانات روانشناختی در مورد یک شهروند قانونی است که به صورت عجیبی به یک شکارچی خشن تبدیل شده است. یک حمل کننده چوب با زن مورد علاقه اش که در جنگل زندگی می کنند و در شروع داستان همه چیز بدون اشکال به نظر می رسد. پس از مدتی، زن ربوده می شود و جریان به کلی عوض می شود. در نگاه اول، موضوع اصلی فیلم بی مزه است، اما زمانی که شخصیت اصلی متوجه می شود که آدم ربایان از یک فرقه مذهبی هستند، بر روند کلی فیلم، داستان و حتی موسیقی متن فیلم تاثیر می گذارد، و محیط آن را کاملا منحصر به فرد می کند.

5 - کدی (Kedi)

امتیاز در IMDb: 7.8

اگر علاقه ای به تماشای فیلم های هیجان انگیز ندارید و به دنبال فیلمی با محیط آرام هستید، فیلم کدی یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. این یک فیلم که بسیار خلاقانه ساخته شده، در مورد زندگی حیوانات خانگی از دید چشمان آن ها است. فیلمبرداری کدی در استانبول اجرا شده است و به طوری است که زندگی هزاران گربه در کنار یکدیگر را به نمایش می گذارد.

در این فیلم شما می توانید به همراه گربه ها، تاریخ شهر را مطالعه کنید. در فیلم کدی، نه تنها حیوانات را با خصوصیات اخلاقی مختلف و زندگی فردی آن ها را مشاهده خواهید کرد، بلکه افرادی که از آن ها مراقبت می کنند نیز در این فیلم به تصویر کشیده شده اند.

6 - بی پی ام (BPM)

امتیاز در IMDb: 7.5

این فیلم مانند خیلی دیگر از فیلم های مورد انتظار برای جایزه، به موضوع مسائل اجتماعی پرداخته است. داستان فیلم در ابتدای دهه 90 و اعضای گروهی در پاریس را روایت می کند که در مورد فعالانی است که سعی دارند توجه افکار عمومی را به مسئله ایدز جلب کنند. فیلم BPM یک درام اجتماعی درباره زندگی سطحی مردم است.

اما سطح دیگری که در این فیلم وجود دارد؛ در واقع در تلاش است برای یادآوری این موضوع که ما نباید زندگی دیگران را قضاوت کنیم و مشکالت آن ها را نادیده بگیریم، زیرا مسائل آن ها می توانند مسائل ما نیز باشند. بی پی ام فیلم تاثیرگذاری و خوبی بود که در سال 2017 پیروز به دریافت 4 جایزه مختلف سینمایی شد.

7 - داستان های مایروویتس (The Meyerowitz Stories)

امتیاز در IMDb: 6.9

این فیلم بیشتر شبیه رمانی است که از چند داستان کوتاه تشکیل شده است. در این فیلم شاهد داستان زندگی خانواده ای هستیم که علیرغم تمام مسائل، زندگی خود را می گذرانند. داستان فیلم پیرامون پسر بازنده خانواده و برادری که نسبت به او پیروز است، پدر که زندگی بسیار سختی داشته است و در مجموع مسائل درون خانواده ها از جمله جوهره اصلی فیلم است.

با وجود این که داستان بسیار واقع گرایانه است، اما شیوه روایت داستان طوری پیش می رود که در بعضی سکانس ها کمدی می شود. این فیلم با استفاده از چاشنی طنز، پیامی را می دهد که با بهره بردن از عشق چیزی را از دست نخواهید داد. همچنین این فیلم بینندگان و منتقدانش را تحت تاثیر قرار داد و توانست جایزه Palm Dog را به خود اختصاص دهد.

8 - بدون ردپا (Leave No Trace)

امتیاز در IMDb: 7.2

بدون شک این فیلم یکی از اصلی ترین فیلم های سال گذشته جشنواره های مختلف بوده است. دیدن یک پدر و دختر بی خانمان به عنوان شخصیت اصلی داستان بسیار نادر و دور از قابل ذهن است، اما نشان می دهد که آن ها با انتخاب خودشان اینگونه زندگی می کنند. این پدر و دختر از زندگی خود در جنگلی که در نزدیکی شهر است، شادمان به نظر می رسند.

اما شادمانی آن ها خیلی دوام نمی آورد و مردم منطقه نزد آن ها رفته و در تلاش هستند تا آن ها مجبور کنند که آنجا را ترک کنند. اتفاقی که در فیلم بدون رد پا نمایان می شود، این است که فیلم باعث می شود تا به چیز های عادی از یک زاویه دیگر نگاه کرد و کمی فکر کرد که آیا چیز هایی که ما به عنوان خوب تلقی می کنیم، واقعا خوب هستند یا خیر. فیلم همچنین سوالات مهمی درباره جایگاه مردم در جامعه را مطرح می کند.

9 - اینگرید به غرب می رود (Ingrid Goes West)

امتیاز در IMDb: 6.5

این فیلم یک کمدی درام جالب در مورد جامعه مدرنیته است که پیام فیلم ادعا می کند تصویر زیبایی که شما می بینید همیشه مانند اصل و حقیقت آن درست نیست. اینگرید یک دختر مبتلا به بیماری روحی است و از طرفی دیگر او یک دختر بااستعداد است. همچنین در ادامه فیلم فرد مشهوری وارد می شود که در رسانه های اجتماعی هزاران دنبال کننده دارد و زندگی خوبی را سپری می کند.

این موارد حداقل چیزی است که تماشاگر بر روی صحنه نمایش از زندگی این دخر تماشا می کند. اینگیرید تصمیم جدی خود برای ملاقات با آن فرد مشهور را می گیرد، حتی تصمیم دارد که اگر مجبور شود برای انجام این ملاقات به لس آنجلس سفر کند. در نهایت این سفر اجرا شده و طرفدار و فرد مشهور نه تنها همدیگر را ملاقات می کنند، بلکه با یکدیگر دوست نیز می شوند و مشاهده می شود که رسانه های اجتماعی و واقعیت دو چهره بسیار متفاوت هستند.

10 - کیک پز (The Cakemaker)

امتیاز در IMDb: 7.2

فیلم کیک پز از دیگر فیلم های خوبی که سال گذشته از جایزه اسکار ناکام ماند. علاقه به پختن و طبخ کردن، تنها چیزی است که شخصیت اصلی این فیلم دوست دارد، اما در واقع کار او نیست. در ادامه فیلم، این مرد از آلمان به اورشلیم سفر می کند تا افرادی را ملاقات کند که قبلا هرگز ندیده است. فیلم از جلوه های ویژه پرهزینه ای برخوردار نیست، اما دارای پیچیدگی های غیرقابل پیش بینی است که در سطح ارتباط واقعی انسان امکان پذیر است. مثل هر درام خوب دیگری، این فیلم نیز به شما کمک می کند تا خودتان و دیگران را بهتر درک کنید.

11 - داستان (The Tale)

امتیاز در IMDb: 7.3

در پایانی لیست می رسیم به فیلم شاهکار داستان که این فیلم در سال گذشته یکی از اصلی ترین نامزد های گلدن گلوب بود. نقطه عطف داستان در میانه های فیلم رخ می دهد، جایی که یک درگیری بین مادر و دخترش وجود دارد، اما برخلاف تصور این درگیری در مورد شکاف میان نسل ها نیست و بیشتر در مورد مسائل اجتماعی و تفاوت دیدگاه های مختلف است. علاوه بر این، داستان فیلم در مورد این است که چطور حافظه انسان می تواند غیر قابل اتکا باشد؛ حافظه آن قسمت هایی از زندگی ما را پاک می کند که می تواند ما را بترساند و یا غمگین کند. در پایان، بینندگان 2 نسخه مختلف از یک رویداد مشابه را از 2 زاویه دید مختلف مشاهده می کنند و در خاتمه نشان می دهد که تنها یک حقیقت است که در زندگی وجود دارد.

در خاتمه مقاله باید به این نکته اشاره کنیم که بزرگترین فیلم سال، فیلمی شناخته می شود که پیروز به دریافت جایزه اسکار شود. شما هم در اینجا می توانید چندین فیلم را پیشنهاد کنید که شاید زیاد مورد توجه واقع نشده باشد، اما واقعا ارزش یکبار تماشا کردن را دارند. آیا فیلم هایی وجود دارد که شما آن ها را دوست دارید، اما منتقدان آن ها را دوست ندارند؟

منبع: brightside

منبع: برترین ها

به "11 فیلم ارزشمندی که در اسکار 2019 نادیده گرفته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 فیلم ارزشمندی که در اسکار 2019 نادیده گرفته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید