تماشای مسابقات جام تختی رایگان شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس هیات کشتی کرمانشاه اعلام نمود: با توجه به شرایط مالی حاکم بر جامعه سال جاری بلیط فروشی برای مسابقات نخواهیم داشت و تماشای رقابت ها برای عموم مردم رایگان است.

تماشای مسابقات جام تختی رایگان شد

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از روابط عمومی هیات کشتی کرمانشاه محمدحسین محبی گفت: برای برگزاری این رقابت ها هیات کشتی استان کرمانشاه از نظر مالی در تنگنا بود اما با حمایت های استاندار و اداره کل ورزش و جوانان توانستیم بار دیگر میزبان این رقابت ها باشیم.

وی افزود: جام بین المللی تختی که قدیمی ترین و مهم ترین رقابت بین المللی ایران است و با توجه به شرایط مالی حاکم بر جامعه سال جاری بلیط فروشی برای مسابقات نخواهیم داشت و تماشای رقابت ها برای عموم مردم رایگان خواهد بود.

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه برگزاری این رقابت ها را فرصتی مناسب برای توسعه کرمانشاه دانست و ادامه داد: از این فرصت برای معرفی بهتر ظرفیت های استان کرمانشاه در بخش های مختلف، فرهنگی، گردشگری، مالی، تاریخی و ورزشی استفاده خواهیم کرد.

محبی عنوان نمود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، نمود برنامه های معرفی کرمانشاه را در برنامه های ویژه افتتاحیه و اختتامیه چهلمین دوره جام دنیا پهلوان تختی خواهید دید.

وی بیان نمود: کرمانشاه همواره در رقابت های بین المللی این چنینی توانسته است به بهترین صورت ممکن وظیفه میزبانی را به انجام برساند.

رئیس هیات کشتی استان افزود: مهمترین شاخصه برای میزبانی سوای داشتن امکانات، تماشاچیان پرشور و کشتی دوست است که شکر خدا کرمانشاه یکی از سرآمدان در این مورد است.

محبی با اشاره به اینکه کرمانشاه برای دومین سال متوالی میزبان جام دنیا پهلوان تختی است، گفت: جام تختی فرصت مناسبی است که جوانان جویای نام بتوانند خود را به اثبات برسانند و توانمندی های خود را نشان دهند.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه ادامه داد: این رقابت ها سکوی مناسبی برای پرتاب به سوی حرفه ای شدن کشتی گیران و تغییر تراز آنهاست.

رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دنیا پهلوان تختی دی و بهمن ماه سال جاری در کرمانشاه و شیراز برگزار می گردد.

با توجه به ثبت این رقابت ها در تقویم سال 2020 اتحادیه دنیای کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای 18، 19 و 20 دی در شهر کرمانشاه برگزار می گردد.

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی نیز روزهای سه و چهار بهمن به میزبانی شهر شیراز برپا خواهد شد.

حضور در جام تختی ملاک انتخاب آزادکاران

رقابت های کشتی آزاد جام دنیا پهلوان تختی در حالی در کرمانشاه برگزار می گردد که ملاک اصلی انتخاب نفرات تیم ملی برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو است.

به طور حتم مدعیان کسب دوبنده تیم ملی با همه توان و آمادگی در جام دنیا پهلوان تختی حضور پیدا خواهند کرد تا با وجود همه سختی ها و مسائل، شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی امتحان نمایند.

با این وجود بسیاری از مدعیان در وزن های المپیکی حضور ندارند و برای اینکه شانسی برای حضور در المپیک داشته باشند، بنابر اعلام مدیر تیم های ملی کشتی آزاد باید از سوی هیات های کشتی استان درخواست تغییر وزن آنها به فدراسیون اعلام گردد.

براساس اعلام محسن کاوه مدیر تیم های ملی کشتی اگر کشتی گیری در اوزانی غیر المپیکی در جام تختی حضور یابد، بعد از برگزاری جام تختی شانسی برای حضور در وزن های المپیکی نخواهد داشت و قبل از برگزاری جام تختی باید تکلیف خودش را تعیین کند.

به طور حتم جام تختی را باید نخستین گام گشتی آزاد در راه بازی های المپیک بدانیم و مدعیان حضور در المپیک راه طول و درازی را پیش رو خواهند داشت.

نفرات مدال آور در پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2019 دنیا در نورسلطان قزاقستان شامل حسن یزدانی، علیرضا کریمی، یونس امامی و بهنام احسان پور در کنار رضا اطری به دلیل کسب سهمیه المپیک معاف هستند.

همچنین با توجه به اینکه امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به طور فشرده در پیکارهای قهرمانی امیدهای دنیا در مجارستان، لیگ باشگاه های کشور و جام آلانز روسیه و جام باشگاه های دنیا حضور داشته از سوی کادر فنی او نیز از جام تختی معاف شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تماشای مسابقات جام تختی رایگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای مسابقات جام تختی رایگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید