با ابروهای کم پشت چه کنیم؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، مطمئنا شما هم با ما هم عقیده اید که داشتن ابروهایی پر و سالم موجب می گردد که چشم ها کشیده و درشت دیده شوند و در زیبایی چهره نقش بسیار مهمی دارد. اما عوامل مشکل آفرینی برای داشتن چنین ابروهای پر، زیبا و جوانی وجود دارد که برخی از ما با آنها دست به گریبانیم.

با ابروهای کم پشت چه کنیم؟

با ابروهای کم پشت چه کنیم؟

مطمئنا شما هم با ما هم عقیده اید که داشتن ابروهایی پر و سالم موجب می گردد که چشم ها کشیده و درشت دیده شوند و در زیبایی چهره نقش بسیار مهمی دارد. اما عوامل مشکل آفرینی برای داشتن چنین ابروهای پر، زیبا و جوانی وجود دارد که بعضی از ما با آنها دست به گریبانیم.

اول اینکه ما به طرق مختلف و ناخواسته به ابروهایمان آسیب می رسانیم. برای مثال ابروهایمان را مرتبا برمی داریم تا زیباتر شویم و ظاهر مرتبی داشته باشیم اما با برداشتن های متوالی و تراشیدن های زیاد، به آنها آسیب می رسانیم. با تکرار این عمل در طی چند سال موهای ابرو ضعیف، نازک و کم پشت شده و قدرت رشد خود را از دست می دهند گاهی هم برای تنوع اقدام به رنگ کردن، دکلره کردن و استفاده از مواد آرایشی شیمیایی (بعضا بی کیفیت) می کنیم و ابروهایمان را از بین می بریم.

علاوه بر اینها عواملی مانند بارداری، زایمان، ضربه (مانند تصادف رانندگی، سوختگی، مواد شیمیایی، برق گرفتگی)، سوء تغذیه و رژیم های غلط، سن و بیماری ها هم می توانند موجب ریزش ابروها شوند.

از همه بدتر اینکه متاسفانه بعضی از افراد بدون اینکه به علل ریزش ابروهایشان توجه نمایند و درصدد برطرف آن برآیند، برای پر کردن و ترمیم ظاهر ناخوشایند آن، از مداد، سایه و قلم استفاده می نمایند، غافل از اینکه با این کار اگر چه موقتا ظاهری خوشایند برای ابرو ایجاد می نمایند اما سبب ریزش شدید موی ابرو در آن ناحیه می شوند.

چگونه از ریزش ابروهایمان جلوگیری کنیم؟

همان طور که گفته شد ابرو نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت و اعتماد به نفس فرد دارد. اگر به شدت در حال از دست دادن ابروهایتان هستید، خوب است که ابتدا کلیه علل احتمالی از دست رفتن ابروها را به یاری یک پزشک مورد آنالیز قرار دهید و در صورت وجود بیماری آن را درمان کنید زیرا در غیر این صورت ریزش ابرو با وجود تقویت آن و حتی با کاشت ابرو هم ادامه پیدا خواهد نمود.

یکی از راه های حفظ موهای ابرو و جلوگیری از ریزش آن شستن به موقع و استفاده درست از وسایل آرایشی است. اگر تمایل به استفاده از مواد رنگ نماینده ابرو دارید حتما باید در انتخاب مواد آرایشی دقت لازم را داشته باشید و از محصولات مطمئن بهره ببرید.

امروزه لوسیون های موثری برای تقویت ابرو ساخته شده است اما شما به سادگی می توانید یکی از آنها را در خانه خود تهیه کنید و نتیجه را بعد از گذشت دو هفته مشاهده کنید.

نکته های ابرویی

برس زدن ابروها هم در رشد آن موثر است. برای این کار باید با یک برس کوچک و تمیز روزی چند بار، مژه ها و ابروها را برس بزنید.

ماده موثر بعدی روغن بادام است. مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط نموده و بگذارید حدود سه روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود 30 دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای مژه و ابرو مفید است.

اگر میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب، مانند گردو و بادام را پودر نموده و روی ابروهای خود بمالید، موجب مشکی شدن آنها می گردد و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می توانید بهره ببرید.

برای تقویت موی مژه و ابروها، می توان از روغن کرچک هم استفاده کرد.

یک قاشق چایخوری سفیده و زرده تخم مرغ را خوب بزنید و به مدت پنج دقیقه روی ریشه موهای ابرو بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "با ابروهای کم پشت چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ابروهای کم پشت چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید