باید در بخش حقوق سالمندان قدم های موثری برداریم

به گزارش انجمن آقای شرفی، محمد محمدی قیداری ظهر دوشنبه در دومین جلسه دبیرخانه شورای سالمندی، اضافه نمود: 9 مهرماه سالروز جهانی سالمندان نام گذاری گردیده و در این راستا این روز فرصت خوبی برای تکریم مقام سالمندان است.

باید در بخش حقوق سالمندان قدم های موثری برداریم

وی بابیان اینکه از سوم مهرماه تا نهم به روز های مختلفی نام گذاری گردیده است، اظهار کرد: سوم مهرماه روز سالمند و توجه به رفاه اجتماعی، و رفاه اجتماعی و محیط توانمند، روز چهارم روز سالمند، توجه و تکریم سالمندان، روز پنجم روز سالمند و سنت دیرینه فرهنگ تکریم، روز ششم روز سالمند و همبستگی در بستر خانواده، روز هفتم روز سالمند، عدالت و حقوق شهروندی، روز هشتم سلامت و سبک زندگی سالم نام گذاری گردیده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از برنامه های مهم بهزیستی توانمندسازی سالمندان است و با افزایش جمعیت سالمندان، از تعداد جمعیت فعال کم می گردد و از این رو سالمندان باید از آموزش های لازم برخوردار شوند.

محمدی قیداری به طرح توانمندی سالمندان، ارتقای رفاه و سلامت سالمندان اشاره نمود و یاد آور شد: توسعه و گسترش تشکل های مردم نهاد با محوریت سالمندان از برنامه های سازمان بهزیستی است.

وی اضافه کرد: جمعیت کشور رو به سالمندی است و باید فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه تقویت گردد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر رعایت حقوق سالمندان در جامعه تأکید کرد و گفت: باید در بخش حقوق سالمندان قدم های موثری را برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "باید در بخش حقوق سالمندان قدم های موثری برداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در بخش حقوق سالمندان قدم های موثری برداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید