فصل حراج استانبول چه زمانی است؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، فصل حراج استانبول | Low Season in Istanbul

بسیاری از افرادی که شهر استانبول را به عنوان مقصد تفریحی خود قرار می دهند و یا برای خرید کردن می خواهند به این شهر سفر نمایند و از اجناس و وسایل با کیفیتی که در بازارهای این شهر وجود دارند، با این سؤال رو به رو می شوند که فصل حراج استانبول چه زمانی است و در کدام روزهای سال می توان اجناس مغازه ها را با قیمت های پایین و همراه با تخفیف خریداری کرد؟

فصل حراج استانبول چه زمانی است؟

در واقع عده کثیری از مسافران استانبول که از ایران راهی این شهر می شوند، در بیشتر مواقع علاوه بر کار و سرگرمی اقدام به خرید وسایل لازم مورد احتیاج خود می کنند. اما خیلی از این افراد با فصل حراج استانبول آشنایی ندارند و ممکن است با هزینه های بسیاری رو به رو شوند؛ بنابراین برترین راه حل این است که در زمان و فصل مناسب برای خرید به استانبول برویم تا بتوانیم خریدهای بیشتری را با قیمت های پایین تری انجام دهیم. در ادامه این مطلب، با آژانس انجمن آقای شرفی همراه باشید تا در کنار هم با برترین زمان خرید از استانبول و به عبارتی فصل حراج در استانبول بیشتر آشنا شویم.

فصل حراج استانبول و برترین زمان سفر به استانبول چه تاریخی در سال است؟

اگر چه به طور دقیق نمی توان گفت که چه زمانی را می توان به عنوان فصل حراج استانبول در نظر گرفت و در واقع به این صورت نیست که همه مغازه های استانبول در یک زمان مشخص از سال به همه اجناس مغازه خود تخفیف بزنند و آن ها را زیر قیمت بفروشند، اما با آنالیز رفتار مصرف کنندگان و بعلاوه بازار استانبول می توان به صورت تقریبی زمان تخفیف ها را دانست و از آن ها برای خرید لوازم مورد احتیاج استفاده کرد. بعلاوه، در این شهر، فستیوال هایی مبنی بر فستیوال های خرید برگزار می شوند که همه ساله در یک بازه زمانی خاص در سال برگزار شده و از همین رو مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب می کنند.

البته، به دلیل فراوانی فروشگاه های مختلف در استانبول می توان گفت که حراج های استانبول همواره به راه هستند و همه فصل ها به نوعی فصل حراج در استانبول می باشند و تنها چیزی که ضروری است تا شما بدانید این است که در چه زمانی از سال به چه مرکزی مراجعه نمایید و خرید کنید. اما سوالی که ممکن است اکنون برای شما پیش بیاید این است که با وجود فراوانی مصرف کنندگان و مشتریان، چه دلیلی دارد که مغازه داران استانبول به جنس های خود تخفیف بزنند و آن ها را زیر قیمت بفروشند! یکی از اصلی ترین دلیل های حراج های گاه به گاه در استانبول این است که برندهای مختلف در هر فصل اقدام به ارائه محصولات می کنند و فروشندگان نیز مجبورند تا محصولاتی که به فروش نرفته اند را با قیمت پایین تری به فروش بگذارند و محصولات نو برندها را تهیه کنند.

چرا باید در فصل حراج استانبول خرید کنیم ؟

خرید کردن در فصل حراج در استانبول از مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه به صورت مختصر به این مزایا می پردازیم:

  • خرید محصولات ارزان
  • تهیه محصولات برند با کیفیت بالا
  • کارمزد پایین تراکنش ها
  • وجود ضمانت سلامت کالا
  • پشتیبانی قوی به وسیله فروشنده های اصلی
  • معتبر بودن کیفیت محصولات

زمان حراج های بهاری در استانبول

با آمدن فصل بهار و عید نوروز در ایران، ایرانیان بسیاری برای سرگرمی و بعلاوه خریدهای عید به شهر استانبول سفر می کنند و از همین رو فصل بهار یکی از برترین فصل ها برای خرید لوازم و پوشاک از استانبول می باشد. با این حال، به جز این موضوع می توان گفت که فصل بهار برای بومیان استانبول فصل حراج استانبول به شمار نمی آید، مگر آنکه یک فستیوال بزرگ حراج در آن رخ دهد و همه افراد اقدام به پایین آورده قیمت های اجناس در این فستیوال کنند.

اگر چه فصل بهار یکی از برترین فصل ها برای سفر به استانبول به شمار می آید، اما باید بگوییم که همه ماه های بهار برای خرید از بازارهای این شهر مناسب نبوده و برترین زمان برای خرید در فصل بهار ماه خرداد می باشد، چرا که در این زمان بسیاری از برندها اجناس تابستانه خود را ارائه می کنند و همان طور که اشاره کردیم بسیاری از فروشندگان به دلیل وجود اجناس نو، اجناس قدیمی تر را با قیمت پایینی به فروش می رسانند. با این حال، سعی کنید خریدهای خود را در اوایل خرداد انجام دهید، چرا که در انتها خرداد ممکن است اجناس قدیمی به فروش رسیده باشند و اجناسی که تازه ارائه شده اند از قیمت بالایی برخوردار باشند.

حراج تابستانه در استانبول

در تابستان می توانید شاهد کاهش قیمت نسبی اجناس و بعلاوه پوشاک باشید و در بعضی از ماه های تابستان نیز این قیمت ها می توانند فرایند نزولی را طی کنند. طبق آنالیز های اجرا شده زمان شروع حراج های تابستان استانبول بین ماه جون (11 خرداد) تا اواسط جولای (24 تیر) است. با این حال اگر بخواهید دقیق تر از زمان حراج های تابستانه مطلع شوید، باید بگوییم که تیر ماه یکی از برترین ماه ها برای خرید از استانبول می باشد. در نظر داشته باشید که اغلب از 10 تیر ماه تا اواخر مرداد ماه را می توان ماه حراج استانبول به شمار آورد، چرا که سیر قیمت های بعضی از اجناس به منحنی نزولی را طی می کنند.

اواسط ماه آگوست که مصادف با روزهای ماه مرداد است، زمان اوج حراج های استانبول به شمار می رود و اگر سفرتان را برای این بازهٔ زمانی برنامه ریزی می کنید این فرصت را خواهید داشت تا بسیاری از کالاها و اجناس برندهای با کیفیت را با قیمتی ارزان بخرید.

حراج پاییزی و زمستانی استانبول در چه زمان هایی برگزار می شوند؟

می توان گفت که فصل پاییز و زمستان فصل هایی هستند که به عنوان فصل حراج استانبول شناخته نمی گردد و کمتر می توان با افت قیمت ها در این فصول روبرو شد. حتی اگر حراجی هایی در این فصل ها وجود داشته باشند تعداد آن ها و تخفیف های خورده شده با بهار و تابستان قابل مقایسه نمی باشند و بسیار کمتر هستند.

حراج هایی که با عنوان حراج های پاییزی و زمستانی در شهر استانبول از آنها یاد می گردد، از حدود نیمه دوم آذرماه شروع شده و حدوداً تا اواسط دی ماه ادامه پیدا می کنند، اما با این حال این زمان بسته به برندهای مختلف می تواند متفاوت باشد. حراج های زمستانه و پاییزی در استانبول اغلب از 30% تخفیف شروع می شوند و بعضاً تا تخفیف های 50% نیز ادامه پیدا می کنند. بعلاوه خوب است بدانید، از آن جا که در اسفند ماه گردشگران کمی به استانبول می فرایند، می توانید تخفیف های بسیاری را در مغازه ها پیدا کنید اما در نظر داشته باشید که اوایل فروردین ماه زمان خوبی برای خریدهای ارزان نیست.

برترین مرکز خرید استانبول کجاست؟

همان طور که می دانید، مراکز خرید بسیاری در شهر استانبول وجود دارد که همه وسایل مورد احتیاج خود را می توانید در آن ها پیدا کنید و با مراجعه به این مراکز لوکس و مجهز این فرصت را خواهید داشت تا در حراج های استانبول نیز شرکت نمایید؛ بهتـرین مراکز خرید در استانبول شامل مراکز خرید استانبول مال، پالادیوم، زورلو سنتر، فروم، آکمرکز، مال آف استانبول، اوت لت فکس سیتی، وادی استانبول، کاپیتول، آکسارای استانبول، مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم، ایستینیه پارک، توریوم، سیتیز نیشان تاشی، اوت لت ایرپورت استانبول و اوت لت کاله می باشد.

قبل از خرید از استانبول به نکات زیر توجه داشته باشید:

توصیه می کنیم اگر قصد خرید از استانبول در فصل حراج استانبول را دارید، حتماً به نکاتی که در ادامه میاوریم دقت کنید تا خریدی راحت تر را تجربه نمایید.

  • در نظر داشته باشید که بسیاری از فروشگاه های استانبول در زمان حراج تخفیف بیشتر به شما نمی دهند، بنابراین در صورتی که در این زمان ها قصد خرید از مغازه های استانبول را دارید، سعی کنید درخواست تخفیف بیشتر نکنید.
  • اگر در فصولی می روید که تخفیف های کمتری در مغازه ها می بینید و بعلاوه خودتان یا همراهانتان به زبان ترکی استانبولی مسلط نمی باشید، می توانید برای درخواست تخفیف و هزینه های کمتر از معادل ایندیرم indirim که به معنای تخفیف در ترکی می باشد بهره ببرید و اغلب مغازه داران نیز به شما تخفیف خواهند داد.
  • برای کاهش هزینه خود در هنگام خرید می توانید با خود غذا و چمدان ببرید.
  • حتماً کفش مناسب بپوشید و سپس به سمت مراکز خرید استانبول راهی شوید.

سؤالات متداول

  • برترین فصل برای خرید از استانبول چه زمانی است؟

بهتـرین فصل برای خرید از استانبول، فصل بهار می باشد، با این حال سعی کنید خریدهای خود را در آخر فصل بهار و ماه خرداد انجام دهید.

  • برترین مراکز خرید استانبول کجا هستند؟

برترین مراکز خرید در استانبول شامل مراکز خرید استانبول مال، پالادیوم، زورلو سنتر، فروم، آکمرکز، مال آف استانبول، اوت لت فکس سیتی، وادی استانبول، کاپیتول، آکسارای استانبول، مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم، ایستینیه پارک، توریوم، سیتیز نیشان تاشی، اوت لت ایرپورت استانبول و اوت لت کاله می باشد.

  • مناسب ترین زمان برای خرید از استانبول در فصل تابستان چه زمانی است؟

اواسط ماه آگوست که مصادف با روزهای ماه مرداد است، زمان اوج حراج های استانبول به شمار می رود و اگر سفرتان را برای این بازهٔ زمانی برنامه ریزی می کنید این فرصت را خواهید داشت تا بسیاری از کالاها و اجناس برندهای با کیفیت را با قیمتی ارزان بخرید.

منبع: الی گشت

به "فصل حراج استانبول چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل حراج استانبول چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید