بازاریابان پیروز، مدیران بازاریابی بزرگی خواهند شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، آینده روشن بازاریابی برای بازاریابان پیروز

همه رهبران بازاریابی پیروز ویژگی های مشترکی دارند؛ آنها به شرکت های خود امکان می دهند نیازهای مشتریا ن شان را با نیازهای خودشان به عنوان یک کسب وکار ارتباط دهند. یافتن این هم پوشانی به وسیله تضمین اینکه تیم بازاریابی بر آنچه برای مدیرعامل و نیز برای مشتریان مهم است متمرکز می گردد، اولین قدم در راه تبدیل شدن به یک مدیر پیروز بازاریابی است. به عنوان مثال، ممکن است اولویت مدیرعامل شما ارزش مشتریان فعلی و حفظ آنها باشد، نه صرف وقت، کوشش و پول برای جذب مشتریان جدیدی که ممکن است به مقدار کافی وفادار نمانند تا منابع صرف شده را توجیه نمایند. توماس بارتا و پاتریک باروایز در تحقیقی که در این مورد انجام داده اند، برای نقطه مشترک نیازهای مشتری و نیازهای شرکت یک نام با عنوان حوزه ارزش آفرینی در نظر گرفته اند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

بازاریابان پیروز، مدیران بازاریابی بزرگی خواهند شد

پروفسور باروایز می گوید: مدیریت بازاریابی درنهایت باید به شرکت یاری کند تا حوزه ارزش آفرینی را به حداکثر برساند. بعضی مدیران بازاریابی در این بخش عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند. بارتا و باروایز برای اینکه بدانند چگونه عملکرد بعضی مدیران بهتر است، یک فرم خودارزیابی آنلاین به 1232 نفر بازاریاب ارشد در 71 کشور مختلف دادند تا بفهمند این مدیران چه اطلاعاتی دارند، چگونه مدیریت می نمایند و چقدر خودشان را از نظر تاثیری که بر عملکرد کسب وکار دارند پیروز می دانند. بعلاوه آنها داده هایی را در خصوص حدود 7هزار مدیر بازاریابی و مدیران دیگر در حوزه های اقتصادی و فروش تحلیل کردند و با تعدادی مدیر بازاریابی نیز مصاحبه کردند. این دو محقق، در تحقیق خود 12 مجموعه رفتار را شناسایی کردند که محرک اثر پیروزیت شغلی و تاثیر مدیران بازاریابی بر کسب وکار است. مهارت های فنی بازاریابی اهمیت داشتند، اما مهم تر از آن کسب وکار گسترده تر بازاریاب های ارشد و مهارت ها و رفتارهای مدیریتی آنها بود. 12 قدرت مدیران بازاریابی که در چهار زیرمجموعه قرار می گیرند عبارت است از:

الهام بخشی به رئیس

قدرت اول: روبه رو شدن با مسائل بزرگ. درون حوزه ارزش آفرینی روی مسائل بزرگی که هم برای مشتری و هم برای شرکت اهمیت دارد کار کنید. روی کارتان برچسب قیمت بزنید تا افراد ببینند چرا کاری که انجام می دهید، مهم است.

قدرت دوم: هر چقدر هم شده، بازگشت اقتصادی داشته باشید. بازدهی های اقتصادی باید اولویت شما باشند. بعلاوه اگر سرمایه گذار موثری به چشم بیایید، جایگاه بالایی به دست می آورید و در نهایت منابع بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

قدرت سوم: اطراف خود را با برترین ها پر کنید. اگر با برترین نیروهای خارجی که عملکرد عالی دارند همکاری داشته باشید، آسان تر می توانید الهام بخش رئیس خود باشید.

الهام بخشی به همکاران

قدرت چهارم: فکر ها و قلب ها را با خود همراه کنید. وقتی همکاران تان به شما گوش نمی دهند، نمی توانید الهام بخش آنها باشید. برای آنها داستان های واقعی امیدبخش تعریف کنید. به قلب ها و فکر هایشان نفوذ کنید.

قدرت پنجم: یک جا ننشینید. به عنوان یک بازاریاب با پشت میز نشستن نمی توانید جهان را تغییر دهید. باید با افراد دیگر و حتی همکاران خارج از بخش بازاریابی تعامل داشته باشید. این یکی از مهم ترین قدرت ها از 12 قدرت موجود است.

قدرت ششم: اول باشید. مدیریت از خط مقدم را هدف خود قرار دهید. خودتان همان تغییری باشید که می خواهید در دیگران ببینید. برای دیگران الگو باشید.

الهام بخشی به تیم

قدرت هفتم: ترکیب درستی ایجاد کنید. یک تیم با ترکیب مناسبی از مهارت های خلاقانه، تحلیلی و رهبری ایجاد کنید. این تیم را حول یک هدف مشترک تطبیق دهید.

قدرت هشتم: آنها را در پوشش اعتماد قرار دهید. برای اینکه حوزه ارزش آفرینی را بزرگ کنید، به تیمی احتیاج دارید که اعضای آن آنقدر صداقت و اعتماد به نفس داشته باشند که در صورت بروز اشتباه عذرخواهی نمایند، نه اینکه قبل از انجام هر کاری اجازه بخواهند.

قدرت نهم: بگذارید دستاوردها سخن بگویند. چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، شما به عنوان مدیر تیم، قاضی هم هستید. باید استانداردهایی تعریف کنید، عملکردها را بسنجید و در صورت احتیاج عواقب کارها را تضمین کنید.

الهام بخشی به خود

قدرت دهم: عاشق جهانی خودتان شوید. به عنوان یک رهبر بازاریابی باید جوهره خود را بشناسید؛ نه فقط در خصوص مشتریان و بازار، بلکه در خصوص محصولات شرکت و اینکه چطور تامین می شوند.

قدرت یازدهم: بدانید چگونه الهام بخش هستید. الهام بخشی بزرگ ترین سلاح یک رهبر بازاریابی است. هر چقدر بیشتر بدانید چرا و چگونه الهام بخش دیگران هستید، بهتر می توانید روی قابلیت های خود برای این الها م بخشی کار کنید و کارهایی را که اثر معکوس دارند، متوقف کنید.

قدرت دوازدهم: اهداف بلندتر داشته باشید. راهی که پیش رو دارید گاهی اوقات پر دست انداز و ناهموار خواهد بود. رهبران بازاریابی پیروز هدف بالاتری دارند و برای روی دادن اتفاقات بزرگ به رویاهای خود متوسل می شوند.

رهبران بازاریابی با چالش های ویژه روبه رو هستند، چون بیش از هر مدیر دیگر باید بین سه شکاف مجزای اعتماد (چون عمده کار بازاریابی حول ناشناخته های آینده است، ممکن است افراد آنچه می گویید را باور ننمایند) قدرت (بیشتر افرادی که روی آنها حساب می کنید در حوزه های دیگر کار می نمایند و باید پیگیری و تعامل تان را بیشتر کنید) و مهارت (بازاریابی یعنی تغییر سریع و جا ماندن از این تغییرات تقصیر شما نیست، بلکه یک چالش است و ممکن است شما را از مهارت های گسترده تر رهبری منحرف کند) پل بزنند.

خبر خوب این است که همه این عوامل قابل یادگیری هستند. هیچ کس از ابتدا یک مدیر بازاریابی متولد نمی گردد و شخصیت افراد یک مولفه ثانویه است، پس بهانه ای وجود ندارد، هر کس هستید و هر شخصیتی دارید، اگر در حال حاضر بازاریاب قابلی هستید، می توانید به یک مدیر بازاریابی پیروز تبدیل شوید.

منبع: الی گشت

به "بازاریابان پیروز، مدیران بازاریابی بزرگی خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابان پیروز، مدیران بازاریابی بزرگی خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید