اپل پورت USB، C آیفون 15 را مانند پورت لایتنینگ محدود می نماید

به گزارش انجمن آقای شرفی، همانطور که احتمالا می دانید، سال آینده گوشی های سری آیفون 15 با پورت USB-C از راه می رسند. حالا بر اساس یک شایعه تازه، ظاهرا اپل می خواهد برای این پورت هم محدودیت های مشخص شده برای پورت لایتنینگ را اعمال کند تا کاربران انگیزه بیشتری برای خرید لوازم جانبی تایید شده از طرف اپل داشته باشند.

اپل پورت USB، C آیفون 15 را مانند پورت لایتنینگ محدود می نماید

برای یادآوری باید بگوییم در حال حاضر مدل های مختلف آیفون از یک چیپ مخصوص بهره می برند که تعیینات لوازم جانبی وصل شده به گوشی را تایید یا رد می نماید. به همین دلیل بسیاری از لوازم جانبی که تاییدیه اپل را ندارند، بعد از وصل شدن به آیفون معمولا منجر به نمایش پیغام هشدار در آیفون موردنظر می شوند. اپل با این کار، شرکت ها را برای دریافت تاییدیه تحت فشار قرار می دهد و از این راه عایدی قابل توجهی کسب می نماید. از سوی دیگر با توجه به اینکه بیشتر کاربران محصولات اپل معمولا به شدت به این برند وفادار هستند، عمدتا از بین لوازم جانبی تایید شده از طرف این شرکت دست به انتخاب می زنند.

لازم به ذکر است آیپدهای تازه شرکت اپل که از پورت USB-C بهره می برند، دارای چنین چیپی نیستند و این یعنی اگر این شایعه عملی گردد، اولین کوشش اپل برای محدود کردن پورت USB-C خواهد بود. هنوز تعیین نیست که آیا اپل امکانات دیگر پورت USB-C را محدود می نماید یا نه. اما ممکن است پورت آیفون 15 در صورت استفاده از کابل های غیرمجاز، با سرعت شارژ پایین تر و سرعت انتقال اطلاعات کمتر از حد انتظار روبرو گردد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بر این باور است که پورت USB-C موجود در آیفون 15 و 15 پلاس سرعت در حد استاندارد USB 2.0 ارائه می دهد و فقط مدل های پرو از سرعت شارژ بالاتری بهره مند خواهند شد. بنابراین ظاهرا مدل های اصلی به غیر از شکل ظاهری پورت، از نظر سرعت شارژ و سرعت انتقال اطلاعات، تفاوتی با نسل قبلی خود نخواهند داشت.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

36,850,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

24,989,000

تومان

خرید آیفون از انجمن آقای شرفی

مشاهده همه

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل پورت USB، C آیفون 15 را مانند پورت لایتنینگ محدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل پورت USB، C آیفون 15 را مانند پورت لایتنینگ محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید