اوتمیل، یک صبحانه رژیمی و مغذی

به گزارش انجمن آقای شرفی، اوتمیل یک میان وعده یا صبحانه مناسب برای افراد شاغل، به خصوص ورزشکاران و کسانی است که رژیم غذایی سالم دارند.

اوتمیل، یک صبحانه رژیمی و مغذی

این روزها که داشتن اندام متناسب دغدغه خیلی از مردم به شمار می رود، خوردن غذاهای مفید و کم کالری هم یکی از راه هایی است که این راه را برای شما هموارتر می نماید. یکی از صبحانه هایی که این روزها خیلی معروف شده و خیلی هم مقوی است اوتمیل است که ماده غذایی اصلی آن جو دو سر پرک به شمار می رود. این صبحانه مغذی و خوشمزه دغدغه وزن مناسب را در شما کاهش می دهد و به مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد. با انجمن آقای شرفی همراه باشید تا طرز تهیه اوتمیل یا جو دو سر دارچینی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه اوتمیل

  • جو دو سر پرک 40 گرم
  • شیر کم چرب یک لیوان
  • موز یک عدد
  • گردو پنج عدد
  • عسل و دارچین به میزان لازم

طرز تهیه اوتمیل دارچینی سرد

مرحله اول

آماده کردن این میان وعده پرخاصیت بیش از میزان ساده است. آن قدر که ممکن است فکر کنید جایی کم گذاشته اید یا اینکه چیزی را نادیده گرفته اید. کافی است شیر را با جو دو سر پرک و دارچین داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس کاسه را از شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید تا شیر به خورد جو برود و اوتمیل غلیظ گردد.

مرحله دوم

بعد از گذشت هشت تا 9 ساعت صبحانه پروتئینی خوشمزه شما آماده است. آن را در ظرفی مناسب سرو نموده، میزانی عسل روی آن بریزید. موز را هم به صورت حلقه ای برش دهید و همراه گردو ها روی اوتمیل بچینید. در آخر از میزانی دارچین برای تزیین بهره ببرید.

می توانید عسل را به شکل لایه لایه میان آن بریزید یا اینکه با شربت کارامل یا شهد دلخواه تان این صبحانه عالی را میل کنید.

طرز تهیه اوتمیل دارچینی گرم

مرحله اول

جو دو سر یکی از غذاهای مفید در رژیم غذایی است و شما می توانید آن را به شکل گرم هم درست کنید. ابتدا شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس جو دو سر پرک را به قابلمه اضافه نموده و هم بزنید. میزانی دارچین اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله دوم

بعد از اینکه شیر ولرم شد و کمی قوام پیدا کرد و غلیظ شد، عسل را اضافه کنید. کار خاصی باقی نمانده. دو تا سه دقیقه بعد که اوتمیل کاملا غلیظ شد و قوام پیدا کرد، اوتمیل آماده است. موز و گردوها را هم روی آن بریزید و نوش جان کنید.

اگر به دستورهای آشپزی مقوی علاقه دارید، رولت خرما، شیرینی یخچالی ساده و سریع را بخوانید.

نکته مهم برای طرز تهیه اوتمیل

  • یادتان نرود که غلظت این میان وعده روی گاز از غلظت آن داخل یخچال بیشتر می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای غذایی بیشتر، تهیه شله زرد فوری برای افطار را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "اوتمیل، یک صبحانه رژیمی و مغذی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوتمیل، یک صبحانه رژیمی و مغذی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید