بهترین صبحانه های اصیل ایرانی، برای شروع یک روز خوب

به گزارش انجمن آقای شرفی، صبحانه یک وعدۀ غذایی مهم در طول روز محسوب می شود. زیرا که می تواند انرژی چند ساعت آغازین روز را تأمین کند. به همین دلیل است که انتخاب یک صبحانه مقوی نقش بسیار مهمی در کیفیت روز افراد دارد. هر کشور صبحانه های خاص خود را دارد. برخی از این این صبحانه در کشورهای مختلف مشترک هستند و برخی به دلایل محبوبیت به نقاط دیگر نیز رسیده اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین صبحانه های اصیل ایرانی بپردازیم.

بهترین صبحانه های اصیل ایرانی، برای شروع یک روز خوب

انواع املت

املت یک صبحانه و درواقع یک وعدۀ غذایی کامل محسوب می شود. املت به طور کلی به غذاهایی گفته می شود که بر پایۀ تخم مرغ درست شده و به آن مواد دیگری اضافه می شود. برای مثال املت گوجه فرنگی و املت اسفناج. املت ها تنوع بسیار زیادی دارند و به همراه نان سرو می شوند. املت برای کسانی که تمایل دارند صبح ها یک وعدۀ گرم میل کنند گزینۀ بسیار مناسبی است. طرز تهیه املت نیز بسیار راحت بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین می توان آن را در زمان کوتاهی آماده کرد.

عدسی

عدسی یکی دیگر از صبحانه های گرم محسوب می شود که بیشتر در ایران به عنوان صبحانه و البته وعده های دیگر سرو می شود. عدسی همانطور که از نامش مشخص است مواد اصلی آن را عدس تشکیل می دهد. این صبحانه به سوپ شباهت دارد و برای صبحانه می تواند انتخاب مناسبی باشد. عدسی همچنین خواص بسیاری دارد. بنابراین با خوردن آن تمام ویتامین و مواد معدنی آن به بدن منتقل می شود و برای شروع یک روز خوب مفید است.

حلیم

یکی از مقوی ترین صبحانه هایی که می توانید در شروع روز نوش جان کنید حلیم است. حلیم از گوشت و گندم تهیه شده و یک وعدۀ کامل است. حلیم تا ساعت ها شما را سیر نگه داشته و انرژی را حفظ می کند. در نقاط مختلف ایران حلیم را به شیوه های گوناگون سرو می کند. برای مثال در جنوب روی حلیم سرشیر قرار می دهند. در خراسان بر روی حلیم قیمه می ریزند. همچنین برخی حلیم را با شکر و برخی با نمک میل می کنند.

کیک صبحانه

کیک صبحانه در واقع یک کیک انگلیسی است اما در سراسر دنیا طرفداران خود را دارد. این کیک در ایران نیز در بسیاری از قنادی و فروشگاه های نان فانتزی وجود دارد. این کیک را می توان همراه با شیر یا چایی میل کرد. کیک صبحانه مانند همۀ کیک ها قند بالایی دارد. قند سوخت بدن است و باعث افزایش انرژی در زمان کوتاهی می شود. البته انرژی حاصل زودتر از غذاهای دیگر کاهش می یابد.

اما به طور کلی می تواند یک صبحانه مجذوب کننده و خوشمزه برای شروع یک روز پر انرژی باشد. کیک های دیگر ایرانی از جمله کیک یزدی نیز مانند کیک صبحانه به همراه شیر یا چای نیز می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای وعدۀ صبحانه باشد. این کیک ها و البته بسیار کیک و شیرینی های دیگر را می توانید از مجموعۀ نان سحر تهیه کنید. نان سحر شعب مختلفی در تهران دارد و به صورت آنلاین نیز می توانید از آن سفارش بدهید و در زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

کره و مربا

کره و مربا یک صبحانه اصیل ایرانی محسوب می شود. کره و مربا در کنار هم ترکیب بسیار خوشمزه ای را ایجاد می کنند که همراه با نان می توانید نوش جان کنید همانطور که می دانید مربا یک خوراکی شیرین است که معمولاً از میوه ها تهیه می شود. مربای هویج و مربای آلبالو نسبت به باقی مرباها طرفداران بیشتری دارد. اما تنوع این خوراکی بسیار زیاد است. امروزه حتی مربای بهارنارنج و مربای گل سرخ نیز تولید می شود. کره و مربا نیز به دلیل داشتن قند و پروتئین یک صبحانه مقوی برای بدن است. کره و مربا را می توانید همراه با چای شیرین میل کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ شناخته شده و پرمصرف ترین صبحان در سراسر دنیا محسوب می شود. تخم مرغ آبپز، نیمرو و تخم مرغ همزده یک وعدۀ بسیار مقوی برای صبحانه است. تخم مرغ را می توان همراه با نان و یا بدون نان به همراه انواع نوشیدنی سرد و گرم میل کرد و از خواص آن بهره مند شد.

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و به عنوان منبع غنی از پروتئین و مواد لازم برای بدن شناخته شده است. به همین دلیل نیز یک صبحانه بسیار مقوی محسوب می شود. تخم مرغ همچنین حس سیری را در افراد ایجاد می کند. همین موضوع سبب می شود که یک صبحانه رژیمی نیز به حساب آید.

شکلات صبحانه

شکلات صبحانه در سال های اخیر در ایران نیز تبدیل به یکی از صبحانه های پرطرفدار شده است و جای خود را بر سفرۀ صبحانه ایرانی نیز باز کرده است. طرز تهیه شکلات صبحانه ممکن است کمی پیچیده و زمان بر باشد اما این صبحانۀ مجذوب کننده را می توانید به صورت آماده و با کیفیت بالا از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید.

شکلات صبحانه را می توان همراه با نان تست و همچنین انواع دیگر نوش جان کنید. شکلات صبحانه قند بالایی دارد و انرژی زیادی برای بدن ایجاد می کند. البته به دلیل کالری بالا ممکن است خیلی گزینۀ مناسبی برای افرادی که رژیم غذایی خاصی به قصد کاهش وزن دارند نباشد.

نان و پنیر و گردو

نان و پنیر و گردو احتمالا محبوب ترین و اصیل ترین صبحانه ایرانی است. نان و پنیر و گردو به همراه چای شیرین از قدیم الیام پای ثابت صبحانه ایرانی ها بوده است. پنیر و گردو به همراه نان نیز یک صبحانه کامل و مقوی بوده که تا ساعت ها بدن را سیر نگه می دارد. البته علاوه بر گردو به این ترکیب می توان سبزی نیز اضافه کرد. نان و پنیر و سبزی نیز یک وعدۀ مفید و مقوی و البته بسیار خوشمزه است.

حلوا ارده

حلوا ارده به همراه نان سنگک یا بربری یک صبحانۀ نوستالژیک ایرانی است. حلوا ارده یا همان حلوا شکری به همراه نان داغ یک صبحانه اصیل ایرانی است که علاوه بر مزۀ خوبی که دارد بسیار مقوی است. حلوا شکری را هم می توانید به شکل سنتی آن یعنی کیلویی و همچنین بسته بندی کارخانه ای آن را تهیه کنید. حلوا شکری انرژی بسیاری به شما می بخشد و یک لقمه از آن تا ساعت ها انرژی لازم بدن را تامین می کند. این صبحانه لذیذ بسیار شیرین است و ترکیب آن با نان طعم آن را متعادل خواهد کرد.

خامه و عسل

خامه و عسل نیز همانند کره و مربا یک ترکیب پرطرفدار برای صبحانه است. خامه و عسل به همراه نان داغ یک صبحانه خوشمزه برای شروع یک روز پرانرژی می باشد. عسل نیز خواص بسیاری دارد و همچنین به دلیل داشتن قند طبیعی انرژی زیادی به بدن انتقال می دهد. قند عسل نیز مانند قندهای دیگر مانند شکر و غیره، غیرطبیعی نیست و برای بدن فواید بسیاری دارد.

میوه

میوه جات در خیلی از نقاط دنیا به عنوان صبحانه مصرف می شوند و میوه ها نیز قند طبیعی دارند و همچنین دارای مقادیر زیادی آب هستند. به همین دلیل مصرف آن ها در شروع روز باعث ایجاد هوشیاری سریع و تمرکز بیشتر می شود. بهترین میوه ها برای وعدۀ صبحانه انگور، هندوانه و مرکبات است. همچنین آب میوۀ طبیعی نیز انتخاب بسیار مناسبی برای صبحانه و همچنین در کنار دیگر غذاهاست.

منبع: همگردی

به "بهترین صبحانه های اصیل ایرانی، برای شروع یک روز خوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین صبحانه های اصیل ایرانی، برای شروع یک روز خوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید