اطلاعیه دانشگاه آزاد تهران شمال درباره وقایع امروز: دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک آور

به گزارش انجمن آقای شرفی، واحد تهران شمال با صدور اطلاعیه ای با اشاره به وقایع امروز این دانشگاه از حمله بعضی هنجارشکنان از طریق گاز اشک آور به مراسم دارای مجوز دانشجویان این دانشگاه اطلاع داد.

اطلاعیه دانشگاه آزاد تهران شمال درباره وقایع امروز: دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک آور

به گزارش تسنیم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال درباره حوادث امروز اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به توضیح زیر است:

دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک آور

پیش از ظهر امروز در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد مراسمی برای یادبود شهدای فاجعه شاهچراغ برگزار گردید که با درگیری شدیدی میان دانشجویان همراه بود. در حین مراسم بعضی افراد با چوب و چماق به مراسم دانشجویان که مجوز رسمی از دانشگاه داشتند حمله کردند و متاسفانه صحن دانشگاه بهم ریخت. یکی از شاهدان عینی می گوید در دست بعضی از حمله نمایندگان چاقو هم بوده است.

روز گذشته نیز افرادی قصد حمله به مقبره شهدای دانشگاه را داشتند و صحنه هایی زشت رقم خورد. امروز هم همان افراد دانشگاه را با باشگاه مشت زنی اشتباه گرفتند و حملات به دانشجویان شرکت نماینده در مراسم شهدا را آغاز کردند .

در میان درگیری های امروز فردی که هویت او معلوم نیست به یکباره از گاز اشک آور استفاده کرد و فضا تندتر شد. فیلمی که از دانشگاه در فضای مجازی دست به دست می گردد نشان می دهد فردی که گاز اشک آور را زده خیلی سریع میان دانشجویان پنهان می گردد و صحنه را ترک می نماید.

در هفته های اخیر در هر دانشگاهی که تجمع های دانشجویی با شعارهای رادیکال و فحاشی همراه شده، صحن دانشگاه تبدیل به کارزار زد و خورد شده و صحنه های دون شأن دانشگاه پدید آمده است، حالا استفاده از سنگ،چوب و چماق فقط منجر به رادیکال شدن دانشگاه می گردد. این اتفاق هیچ سودی برای دانشجویان با هر سلیقه ای ندارد و هیچ دیدگاهی نمی تواند آن را تایید کند. قطعا وجود شور و هیجان دانشجویی باعث زنده شدن دانشگاه می گردد، حتی اگر چند گروه حرف ها و شعارهای یکدیگر را قبول نداشته باشند و برای هم شعار بسازند، عقلای دانشگاه مسئله ای ندارند.

مشکل از آنجایی آغاز می گردد که شعارها استادیومی و زننده شد و چوب و چماق به جای گفت و گو به صحن دانشگاه آمد. قطعا دانشگاه برای حفظ شأن خودش و برای دفاع از حرمت دانشجویان باید مقابل فحاشی، استفاده از چوب و سلاح سرد، و کارهایی غیرعاقلانه بایستد. دانشجویان شاید هیچ وقت نتوانند همدیگر را قانع نمایند ولی این مجوز رادیکالیسم کور نیست.

بازگشت فضای علمی و آرامش انتظار به حق خانواده دانشجویان و دانشگاهیان است که افرادی قلیل این فضا را دراین 41 روز به تشنج کشانده اند.

منبع: فرارو

به "اطلاعیه دانشگاه آزاد تهران شمال درباره وقایع امروز: دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه دانشگاه آزاد تهران شمال درباره وقایع امروز: دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید