اشتغال 435 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از اشتغال 435 نفر با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان اطلاع داد.

اشتغال 435 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

حسن رهایی در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان که با حضور استاندار سمنان برگزار گردید، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاددانشگاهی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان سمنان در حال انجام است گفت: بالغ بر یک هزار و 300 نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند و تا به امروز سه هزار نفر در سامانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت نام کردند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان (اتصال به بازار)، تا کنون 435 نفر از متقاضیان و فراوریکنندگان محصولات مشاغل خانگی به بازار متصل شدند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه نمود: در مرحله اول، سه هزار و 161 نفر از متقاضیان کل استان، در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد در مرحله دوم، دو هزار 975 نفر از متقاضیان ابتدا به تفکیک فعالیتها، ارزیابی و استعداد سنجی شدند.

مشاوره و راهنمایی شغلی 1000 نفر در استان سمنان

رهایی ادامه داد: در این بخش ابتدا متقاضیان به تفکیک مستقل و یا پشتیبان، استعدادسنجی شده و پس از آن به ارائه مشاوره های عمومی و مشاوره های تخصصی راهنمایی می شوند، تا به امروز حدود یک هزار و 109 نفر از متقاضیان خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی دریافت نموده اند.

وی بعلاوه اضافه نمود: در این مرحله 48 دوره آموزشی شامل 12 دوره آموزش عمومی برای یک هزار و 150 نفر، ، 14 دوره آموزش تخصصی برای 425 نفر و 10 دوره آموزش مهارتی برای 425 نفر از متقاضیان برگزار گردیده است.

وی بعلاوه گفت: در مرحله سوم طرح ملی مشاغل خانگی که اتصال به بازار نام دارد و از امتیازهای ویژه این طرح محسوب می گردد، تا کنون 435 نفر از متقاضیان و فراوریکنندگان مشاغل خانگی با یاری و مشاوره های عمومی و تخصصی پیشرانان و کارشناسان این طرح به بازار متصل شدند و برای آنها اشتغال ایجاد شده است.

رهایی بعلاوه از راه اندازی و ایجاد سه شبکه فراوری و فروش مشاغل خانگی در استان سمنان اطلاع داد و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای در این طرح در پی ایجاد شبکه های کسب و کار خانگی در سطح استان ها و در رسته های مختلف شغلی است که از این طریق با ایجاد زنجیره ارزش در راستای توسعه زیست بوم کسب وکار خانگی گام بر می دارد.

وی اظهار کرد: این اقدام موجب استمرار، پایداری، ماندگاری و تعیین شدن راستا توسعه آن در آینده می گردد. گفتنی است که بعضی از شبکه های کسب وکار در صورت داشتن برنامه توسعه امکان تبدیل شدن به یک نهاد مستقل در آینده را خواهند داشت، به همین دلیل تا به امروز شبکه فراوری دستبافته های سنتی مهدیشهر و شبکه فراوری فرش در شهرستان شاهرود و شبکه فراوری تابلو فرش در گرمسار ایجاد و راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اشتغال 435 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 435 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید