استمرار کاهش قیمت دام در بازار، کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد

به گزارش انجمن آقای شرفی، پوریان گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو دام سبک با وزن پایین 39 تا 40 هزار تومان و دام با وزن بالا 37 تا 38 هزار تومان بوده که در مقایسه با هفته اخیر یک هزار و 500 تومان کاهش داشته است.

استمرار کاهش قیمت دام در بازار، کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار ، از استمرار افت قیمت دام در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو دام سبک با وزن پایین 39 تا 40 هزار تومان و دام با وزن بالا 37 تا 38 هزار تومان بوده که در مقایسه با هفته اخیر یک هزار تا یک هزار و 500 تومان کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت دام سنگین کماکان روبه کاهش است، بیان نمود: در حال حاضر ترافیک دام سنگین در دامداری ها بالاست و هر چه سرمای هوا زیادتر می شود، احتمال شیوع بیماری افزایش می یابد که از این رو باید تدابیری برای کاهش ترافیک دام اندیشیده شود.

پوریان با تاکید بر خروج انباشت دام در دامداری ها بیان نمود: انباشتگی دام سبک و سنگین در واحد های دامداری به حدی بالاست که با افزایش وزن دام به بیش از 60 تا 62 کیلوگرم باید تمهیداتی، برای خروج آن اندیشیده شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده ادامه داد: با توجه به زایش های پاییز و افزایش جمعیت دام سبک روند کاهشی قیمت استمرار خواهد داشت، از این رو سیاستی در خصوص صادرات باید اتخاذ شود تا دامداران از حیث کاهش قیمت متضرر نشوند.

به گفته وی، با توجه به ازدیاد عرضه دام در برابر تقاضا قیمت در مقایسه با ماه های اخیر اُفت محسوسی داشته که این امر در بازار گوشت بی تاثیر نبوده است.

پوریان در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در بخش گوشت نداریم، شرح داد: با توجه به شرایط مساعد عرضه و تولید دام پاییز انتظار می رود که قیمت گوشت به نرخ منطقی خود در بازار برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استمرار کاهش قیمت دام در بازار، کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار کاهش قیمت دام در بازار، کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید