استقبال بیش از ده هزار نفر از برنامه شبی با موزه در موزه ملی ایران

به گزارش انجمن آقای شرفی، چهارمین شبی با موزه در موزه ملی ایران با همکاری میراث استان تهران و شهرداری منطقه 12 برگزار گردید.

استقبال بیش از ده هزار نفر از برنامه شبی با موزه در موزه ملی ایران

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، این برنامه از ساعت 19 تا 23 به شکل تورهای تخصصی موضوعی برگزار گردید و شامل بازدید رایگان از موزه ایران باستان، موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران، نمایشگاه میراث باستان شناسی تهران، نمایشگاه گزیده ای از چهار دهه کشفیات باستان شناسی ایران و نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند بود که همراه با تورهای تخصصی و شرحات کارشناسان موزه از جمله مدیر موزه ملی ایران و اساتید برجسته باستان شناسی و تاریخ هنر برگزار گردید.

متخصصین موزه ملی ایران و کارشناسان میهمان در این برنامه علاوه بر هدایت کلی، بخشهای مختلف موزه را با تمرکز بر بیست موضوع خاص برای بازدیدکنندگان شرح و تشریح کردند. از موضوعات این تورهای تخصصی می توان به انسان¬های نئاندرتال در زاگرس، شروع فراوری سفال در ایران، مومیایی طبیعی انسان (مرد نمکی)، میراث باستان شناسی تهران در موزه ملی ایران ، مرد مومیایی اکسلورموند هلند اشاره نمود.

غرفه بچه ها و نوجوانان نیز با نقاشی تخم مرغ های سفالین رنگی نوروزی توسط میهمانان کوچک این موزه در شبی با موزه ملی ایران همراه بودند.

در کنار این برنامه نوروزگاه اقوام ایرانی نیز با برنامه های مختلفی از جمله مراسم آیینی آگری نوروز (آتش نوروزی)، مراسم آیینی برداشت محصول بختیاری، مراسم سنتی عروس بختیاری، نمایش آیینی شکرگزاری کرمانجی، موسیقی بیلاندانه کردی، موسیقی محلی لری و تلفیقی اقوام ایرانی برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "استقبال بیش از ده هزار نفر از برنامه شبی با موزه در موزه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال بیش از ده هزار نفر از برنامه شبی با موزه در موزه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید