از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید

به گزارش انجمن آقای شرفی، بدیهی است که رعایت بهداشت دهان و دندان به کاهش بوی بد دهان، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و نیز کاهش خطر ابتلا به عفونت و بیماری های لثه یاری می نماید.

از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید

بوی بد دهان یک معضل جدی و آزاردهنده برای شماری از افراد است که حتی روی تعاملات روزمره آنها تاثیر ناخوشایند دارد. روش های برطرف این مشکل، بسته به دلیل بروز آن ممکن است متفاوت باشد و دندانپزشکان با آنالیز و معاینه دقیق افراد، روش بهداشتی و درمانی مناسب برای هر فرد را تجویز می نمایند. انجمن آقای شرفی در ادامه به معرفی بعضی از روش های برطرف بوی بد دهان می پردازد.

بعد از خوردن غذا مسواک بزنید

دست کم دوبار در روز به ویژه بعد از خوردن غذا با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. ثابت شده است که خمیردندان با خواص ضد باکتریایی بوی بد دهان را کاهش می دهد.

از نخ دندان بهره ببرید

دست کم یکبار در روز از نخ دندان بهره ببرید. نخ دندان کشیدن به روش صحیح، ذرات غذا و پلاک را از بین دندان های شما پاک نموده و به کنترل بوی بد دهان یاری می نماید.

زبان خود را مسواک بزنید

زبان شما حاوی باکتری است بنابراین مسواک زدن زبان البته با احتیاط ممکن است باعث کاهش بوی بد دهان گردد.

دندان مصنوعی یا وسایل دندانپزشکی خود را تمیز کنید

اگر از بریج (دندان پزشکی) یا دندان مصنوعی استفاده می کنید دست کم یک بار در روز یا طبق دستور دندانپزشک خود آن را به طور کامل تمیز کنید. بعلاوه اگر نگهدارنده دندان یا محافظ دهان دارید، هر بار قبل از گذاشتنش در داخل دهان خود آن را تمیز کنید. دندانپزشک شما می تواند برترین محصول پاک نماینده را در این زمینه به شما توصیه کند.

اجازه ندهید دهانتان خشک گردد

برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و اندازه زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان گردد. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحا بدون قند) بمکید.

رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

از خوردن غذاهایی مانند پیاز و سیر که باعث بوی بد دهان می شوند، خودداری کنید. مصرف زیاد غذاهای شیرین نیز با بروز بوی بد دهان مرتبط است.

هر چند وقت یکبار مسواک خود را عوض کنید

تقریبا هر سه تا چهار ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید و یک مسواک نسبتا نرم انتخاب کنید. اگر به مطالب دانستنی علاقمندید مطلب کم خوابی منجر به این بیماری خطرناک می گردد را بخوانید.

معاینات منظم دندانپزشکی را از قلم نیاندازید

به طور منظم - معمولا دو بار در سال - برای معاینه دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بختک چیست؟ 7 راه برای رهایی از فلج خواب را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید