آیا گربه ها مایع هستند؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، گربه ها می توانند از فضاهای خیلی کوچکی عبور نمایند، اما آناتومی آن ها چگونه آنها را قادر به انجام این کار می نماید؟

آیا گربه ها مایع هستند؟

به گزارش خبرگزاری انجمن آقای شرفی، گربه ها آنقدر انعطاف پذیر هستند که مطالعه ای در سال 2014 به طور نیمه شوخی آنالیز کرد که آیا گربه ها مایع هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

عکس | این خودروی اسپرت هیوندای به ایران می آید!

خبر بد برای اکانت های تایید هویت شده توییتر با تیک آبی

اما به کنار شوخی، مکانیک سیالات نمی تواند انقباضات چشمگیری که بچه گربه ها هنگام فشردن از سوراخ های کوچک متحمل می شوند را شرح دهد. پس چگونه گربه ها این شاهکارها را انجام می دهند؟

کلید توانایی گربه ها برای حرکت مانند مایعات از میان شکاف های کوچک، کمربند شانه ای منحصر به فرد آنها است. در انسان، کمربند شانه از تیغه های شانه یا کتف تشکیل شده است.

تیغه های شانه و استخوان ترقوه در انسان به هم متصل هستند و کمربند شانه ای حمایت سفت و سختی را برای عضلات بازوها فراهم می نماید.

در مقابل، طبق گفته کلینیک گربه Catonsville در مریلند، تیغه های شانه گربه ها فقط به وسیله ماهیچه ها و نه استخوان به بقیه بدن متصل می گردد. ناتالی داوگری رئیس انجمن بین المللی پزشکی گربه سانان در بریتانیا، به لایو ساینس گفت که همین امر در خصوص استخوان های ترقوه گربه ها نیز صادق است. داوگری گفت: علاوه بر این، استخوان های ترقوه گربه در مقایسه با بقیه بدن گربه بسیار کوچکتر از استخوان های ترقوه انسان نسبت به بقیه بدن ما هستند.

این ویژگی های تشریحی به گربه ها یاری می نماید تا از دهانه های تنگ عبور نمایند داوگری گفت: قابلیت قرار گرفتن در فضاهای کوچک یک مزیت تکاملی هنگام شکار طعمه های کوچک مانند موش است، اما بعلاوه برای پنهان شدن و فرار از دست شکارچیان احتمالی.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "آیا گربه ها مایع هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گربه ها مایع هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید