400 تن در اعتراضات الجزایر بازداشت شدند، درخواست احزاب مخالف برای مذاکره و آزادی زندانیان

به گزارش انجمن آقای شرفی، پلیس الجزایر در جریان اعتراضات علیه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور 400 نفر را در شمال غرب این کشور بازداشت کرد.

400 تن در اعتراضات الجزایر بازداشت شدند، درخواست احزاب مخالف برای مذاکره و آزادی زندانیان

به گزارش انجمن آقای شرفی، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر در صفحه رسمی خود اعلام کرد: این بازداشت های دسته جمعی عصر جمعه در جریان یک راهپیمایی مسالمت آمیز در استان وهران انجام شد.

عبدالمجید تبون در انتخابات اخیر الجزایر با کسب 85.15 درصد آرا پیروز شد. پیش از او عبدالعزیز بوتفلیقه سال ها ریاست جمهوری الجزایر را در دست داشت، اما در آوریل گذشته با اعتراضات مردمی و فشارهای ارتش مجبور به استعفا شد.

همچنین دو حزب مخالف الجزایر که انتخابات ریاست جمهوری اخیر را تحریم کرده بودند، از رئیس جمهور جدید آغاز مصاحبهیی جدی و جامع و نیز آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی را خواستار شدند.

تبون روز جمعه پس از پیروزی در انتخابات، جنبش مردمی این کشور را که از 22 فوریه گذشته ادامه دارد، به مصاحبهیی جدی برای الجزایر دعوت کرده و آمادگی خود را برای دیدار و مصاحبه با احزاب سیاسی و دیگر گروه ها جهت پایان دادن به آشوب و تفرقه در کشور اعلام کرد.

حزب جبهه عدالت و توسعه وابسته به جریان اسلامی الجزایر در بیانیه ای تدوین طرحی فوری و در چارچوب پاسخ به خواسته های مردم را خواستار شد؛ طرحی که حافظ وحدت ملی بوده، امید را در دل های مردم زنده کند، به آنها درباره آینده خودشان و کشورشان اطمینان دهد، از شرط ایجاد اعتماد میان مردم و حاکمیت برخوردار باشد، تمامی مفسدان و آنهایی که در بحران کشور دست داشته اند را از قدرت دور کند و فرایند جدیدی را برای ایجاد جمهوری جدید الجزایر ایجاد کند.

این حزب پایان سیاست نادیده دریافت خواسته های قانونی مردم، تلاش برای ایجاد یک ساختار قانونی کارآمد، عادل و انعطاف پذیر را که از منافع کشور و حقوق و آزادی ها و خواسته های مردم از جمله عدالت، پیشرفت و رفاه حفاظت کند، خواستار شد.

همچنین این حزب دوری از هرگونه موضعگیری و یا سیاست و اقدامی که وحدت و ثبات کشور را به خطر اندازد، تلاش برای بازگرداندن امید به فعالیت های سیاسی، تغییرات مسالمت آمیز و انتقال آسان قدرت، گشودن رسانه های مختلف به روی همه بدون هیچ تبعیضی، عدم محدودسازی جنبش های مردمی و دوری از سیاست بازداشت و پیگرد قانونی را خواستار شد.

حزب عدالت و توسعه الجزایر در پایان نیز آمادگی خود را برای همکاری با تمامی گروه های ذی نفوذ در جامعه الجزایر جهت آغاز طرحی مشترک برای مرحله آینده که اهداف و برنامه های مشخصی داشته باشد و تلاش برای برقراری وحدت ملی و دموکراسی صحیح اعلام کرد.

حزب جبهه نیروهای سوسیالیست، قدیمی ترین حزب مخالف در الجزایر با اشاره به عدم مآغازیت رئیس جمهور منتخب که جامعه بین الملل نباید به او تبریک بگوید، انتخابات اخیر این کشور را غیردموکراتیک و غیر شفاف خواند.

همچنین این حزب درباره برگزاری مصاحبهیی جعلی تحت نظارت این دولت در کنفرانسی غیرحاکمیتی با هدف تصویب نقشه راهی که پیشتر تدوین شده بود با کمک چهره های مورد انتخاب خود هشدار داد و اقداماتی همسو با مصاحبهها به ویژه آزادی زندانیان سیاسی و احترام به آزادی بیان، آزادی تظاهرات و تجمع را خواستار شد.

حزب یاد شده از زنان و مردان الجزایری خواست به تجمع های خود برای ایجاد یک دولت مدنی و غیرنظامی ادامه دهند و ساختار مسالمت آمیز و یکپارچه خود را حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "400 تن در اعتراضات الجزایر بازداشت شدند، درخواست احزاب مخالف برای مذاکره و آزادی زندانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 تن در اعتراضات الجزایر بازداشت شدند، درخواست احزاب مخالف برای مذاکره و آزادی زندانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید