270 پروژه برای بهبود کیفیت محصولات کشاورزی اجرا می گردد

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرآوری زیستی در فرآیند فراوری محصولات غذایی و کشاورزی علاوه بر بهبود ویژگی های محصول و کاهش هزینه های فراوری در تضمین سلامت محصولات غذایی نیز موثر است.

270 پروژه برای بهبود کیفیت محصولات کشاورزی اجرا می گردد

این کار به روش های مختلفی صورت می گیرد. بعضی روش های شیمیایی علاوه بر بازدهی پائین موجب کاهش سلامت محصولات غذایی نیز می گردد در حالیکه امروزه راه های جایگزین مانند روش های زیستی به سرعت در صنایع غذایی دنیا رو به توسعه است. مانند استفاده از بیوکاتالیست ها در فرآیند فراوری نان، فرآیندهای استخراج، تصفیه و استریفیکاسیون روغن های خوراکی، فراوری محصولات لبنی، استخراج پروتئین و غیره.

علاوه بر این ها، استفاده از فرآوری زیستی در فراوری مواد غذایی از بقایای گیاهی و مواد غذایی و بهبود کیفیت مواد غذایی با روش های زیستی نیز مطرح است. کارشناسان معتقدند که فرآوری زیستی در فرآیند فراوری محصولات غذایی و کشاورزی هم ویژگی های محصول را بهبود می دهد و تضمینی برای سلامت این محصولات نیز وجود دارد.

بر همین اساس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای 270 پروژه در پی توسعه فرآوری زیستی در فراوری محصولات غذایی و کشاورزی است.

توسعه فراوری روغن فراوری محصولات غذایی(10 پروژه) و نوشیدنی های تخمیری(10 پروژه)، توسعه استفاده از کاتالیست های زیستی در فراوری نان و نوشیدنی لبنی و غیر لبنی(10 پروژه)، بسته بندی محصولات کشاورزی و غذایی با رویکرد صادراتی(200 پروژه)، فرآوری غلات و حبوبات (20 پروژه)، فرآوری گوشت، شیر و لبنیات(20 پروژه) اولویت هایی است که با اجرای آنها کیفیت محصولات کشاورزی و در نهایت غذای مصرفی مردم را ارتقا می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "270 پروژه برای بهبود کیفیت محصولات کشاورزی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "270 پروژه برای بهبود کیفیت محصولات کشاورزی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید