کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) نحوه و نتیجه ارزیابی های خود را اظهار داشت

به گزارش انجمن آقای شرفی، در رویداد اعطای جایزه مصطفی (ص)، رئیس کارگروه علمی این رویداد بزرگ، نتیجه ارزیابی ها و داوری آثار دریافتی خود را گفت.

کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) نحوه و نتیجه ارزیابی های خود را اظهار داشت

به گزارش خبرنگار فناوری انجمن آقای شرفی، ظهور، رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) در مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) که صبح امروز در تالار وحدت برگزار گشت، گفت: امروز سومین دوره اعطای این جایزه را در چهار حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری نانو و کلیه زمینه های علم و فناوری و همچنین بخش دانشمندان مقیم کشور های اسلامی جشن می گیریم.

ظهور ادامه داد: در دوره اخیر که فراخوان آن از اردیبهشت ماه سال 97 آغاز و تا آبان 98 به 52 کشور اعلام شد، 202 نهاد معتبر علمی در سطح بین المللی و 512 دانشمند برای معرفی نامزد ها مشارکت داشتند.

وی بیان نمود: در نتیجه 1649 اثر دریافت شد که این آثار با مشارکت حدود 500 داور و مشاور برجسته بین المللی و همکاری 200 دانشگاه و مرکز پژوهشی از 35 کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. کارگروه علمی به منظور بررسی آثار دریافتی 23 جلسه برگزار کرد.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) اعلام کرد: در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات 199 اثر، در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی 664 اثر، در حوزه علم و فناوری نانو 172 اثر و در حوزه کلیه زمینه های علم و فناوری 614 اثر بررسی شد.

ظهور افزود: در بخشی که به دانشمندان کشور های اسلامی اختصاص دارد از میان برگزیدگان گروه های تخصصی با در نظر دریافت مقیم بودن نامزد ها در کشور های اسلامی انتخابات صورت گرفت.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) گفت: جایزه مصطفی (ص) در سومین دوره در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی مشترکا به دو دانشمند اعطا می شود که نفر نخست اوبور شاهین دارای تابعیت ترکی و نفر دوم علی خادم حسینی دارای تابعیت ایرانی است. در بخش دانشمندان مقیم کشور های اسلامی مشترکا جایزه به عمران اینان (دانشمند مقیم ترکیه)، حسین بهاروند (دانشمند مقیم ایران) و محمد عبدالاحد (دانشمند مقیم ایران) اعطا می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) نحوه و نتیجه ارزیابی های خود را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) نحوه و نتیجه ارزیابی های خود را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید