چه کسانی سرطان گوارش می گیرند؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، افزودنی های مصنوعی باعث بروز التهاب، چاقی، بیماری های کبدی و دیابت نوع 2 می گردد و مصرف کنندگان این افزودنی ها 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اضافه وزن قرار دارند.

چه کسانی سرطان گوارش می گیرند؟

افرادی که رژیم غذایی آن ها باعث التهاب در سیستم بدن گردد، چهار برابر بیشتر از سایر افراد به سرطان دستگاه گوارش مبتلا می شوند. صادق مختاری متخصص داخلی روز اضافه نمود: افرادی که غذا های تحریک نماینده التهاب مثل غذا های پر چرب و قندی می خورند، بیشتر از کسانی که از میوه ها و سبزیجات استفاده می نمایند، دچار سرطان گوارش می شوند.

وی گفت: التهاب مزمن می تواند با سرطان، دیابت، بیماری های قلبی، عروقی و حتی مرگ همراه باشد و روغن ها بیشترین التهاب را در بدن بوجود می آورند.

مختاری با بیان اینکه مصرف روغن های گیاهی التهاب زا است، اضافه نمود: گرچه این روغن ها از نوع غیراشباع هستند، اما روغن هایی مثل روغن ذرت یا روغن آفتابگردان، مقدار زیادی اسید چرب امگا 6 دارند که باعث تشدید التهاب و افزایش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونری قلب می شوند، به خاطر همین به جای این روغن ها، از روغن های زیتون و کانولا استفاده گردد، چون سرشار از امگا 3 هستند.

این پزشک توضیح داد: غلات تصفیه شده، آرد سفید و محصولاتی مانند کلوچه ها، کیک ها، نان های صنعتی مواد غذایی بسته بندی شده، باعث بالا بردن میزان پروتئین التهابی خاصی در بدن می شوند که با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

مختاری تاکید نمود: اضافه نمودنی های مصنوعی باعث بروز التهاب، چاقی، بیماری های کبدی و دیابت نوع 2 می گردد و مصرف نمایندگان این اضافه نمودنی ها 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اضافه وزن قرار دارند.

وی از نوشابه ها به عنوان التهاب دهنده در دستگاه گوارش یاد کرد و گفت: مصرف یک وعده غذایی سرشار از اسید های چرب اشباع و نوشابه ها عملکرد عروق خونی را مختل نموده و منجر به فشاری خون بالا و بیماری های قلبی می گردد.

مختاری اضافه نمود: دستگاه گوارش یکی از دستگاه های فعال در بدن انسان و بعضی از جانداران است. این دستگاه در انسان و مهره داران به صورت لوله گوارشی وجود دارد. دستگاه گوارش انسان که از دهان تا مقعد امتداد دارد، از لوله گوارشی و غده های گوارشی تشکیل شده و حدود هفت متر طول دارد.

وی توضیح داد: غدد گوارشی شامل غده های بزاقی، غده های دیواره معده و روده، پانکراس یا لوزالمعده و کبد است. لوله گوارشی نیز شامل دهان، حلق، مری، معده، روده باریک، روده عظیم و راست روده می گردد.

مختاری اضافه نمود: هر چیزی که وارد معده می گردد با آنزیم های درون معده مخلوط شده و به اجزای ساده تری تجزیه می گردد. سپس این مخلوط که کیموس نامیده می گردد، از معده خارج شده و به روده ها می رود تا از آنجا، مواد غذایی تجزیه شده جذب جریان خون شوند.

مواد غذایی تجزیه شده به وسیله جریان خون در سیاهرگ ابتدا به کبد جریان یافته تا در آنجا بعضی مواد در کبد ذخیره شوند و سپس برای مصرف در اختیار یاخته های بدن قرار می گیرند. اجزای غذایی که جذب نمی شوند نیز از بدن دفع می شوند.

منبع: فرادید

به "چه کسانی سرطان گوارش می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی سرطان گوارش می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید